دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 12:44

احتمال لغو سفر نخست‌وزیر عراق به امارات

یک مسئول عراقی از احتمال لغو سفر نخست‌وزیر این کشور به امارات به‌دنبال توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر : 510484
000_1R88YA.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «مصطفی الکاظمی» در حالی امروز سفر منطقه‌ای خود را از اردن آغاز می‌کند که احتمال لغو سفرش به امارات به‌دنبال عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی وجود دارد.


یک مسئول عراقی خبر داد که احتمال لغو سفر نخست‌وزیر عراق به امارات که قرار بود پس از سفر به اردن انجام شود، وجود دارد، زیرا او نمی‌خواهد با توجه به نارضایتی مردمی و سیاسی عراق از اقدام امارات در برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، با سفر به این کشور سوء تفاهم ایجاد کند.


قرار است در امّان نشست سه‌جانبه اردن، مصر و عراق برگزار شود و گفته می‌شود ممکن است کاظمی بعد از آن به ریاض نیز سفر کند، در حالی که سفرش به عربستان پیش‌تر به‌دلیل بیماری پادشاه سعودی به تعویق افتاده بود.


با وجود این، سه نفر از مشاوران کاظمی به او گفته‌اند در اوضاع کنونی سفرش به امارات باعث برداشت‌ پیام‌های منفی در داخل و خارج عراق خواهد شد، زیرا موضع مردمی و سیاسی عراق در محکومیت اقدام امارات است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته