دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نیرو خبر داد: مذاکره با روس‌ها برای اجرای 3 طرح آب و برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از مذاکره با روسیه برای اجرای سه طرح بزرگ آب و برق در ایران خبر داد.
کد خبر : 50963

به‌ گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان درباره دیدار خود با آناتولی تیخانوف، معاون وزیر انرژی روسیه، گفت: در این دیدار درباره مشارکت برای اجرای دو طرح در بخش برق و یک طرح در بخش آب مذاکره شد و تفاهم‌ اولیه در هر سه مورد نیز به دست آمد.


وی ادامه داد: تفاهم نخست ایجاد نیروگاه 1400 مگاواتی حرارتی در بندرعباس بود که در نشست‌های کارشناسی مشخصات فنی این نیروگاه نهایی شده است و بررسی‌های اقتصادی طرح و قیمت‌های پیشنهادی نیز ادامه دارد که انتظار ما قیمت واقعی و رقابتی با سایر کشورها در این قسمت است.


فلاحتیان تفاهم دوم در بخش برق را سنکرون کردن شبکه‌های برق سه کشور روسیه، آذربایجان و ایران عنوان کرد و افزود: جزیئات فنی این طرح نیز تهیه شده و به‌زودی پاسخ ایران به روسیه درباره اجرایی شدن طرح اعلام خواهد شد.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این پروژه در زمینه توسعه روابط انرژی میان دو کشور بسیار مهم است که علاوه بر منافع اقتصادی، یک قرارداد استرتژیک برای دو کشور نیز محسوب می‌شود.


وی موضوع مذاکره بخش آب را مشارکت روسیه در مطالعه و اکتشاف آب‌های ژرف در ایران عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس مذاکراتی که طرف روس با مدیران بخش آب وزارت نیرو داشته‌اند، مقرر شده با مشخص کردن چند اولویت در زمینه شناسایی و اکتشاف منابع آب ژرف در مناطق مختلف ایران، طرح‌هایی را نهایی کرده و به تفاهم‌نامه اجرایی برسیم.


فلاحتیان خاطر نشان کرد: در این دیدار مقرر شد در صورت توافق همه جانبه در محورهای ذکر شده، تفاهم‌نامه اجرایی در زمان سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران در هفته جاری نهایی و امضا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته