دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1399 - 11:33
بازتاب پیروزی سرمربی بلژیکی؛

ضعف وکلای فدراسیون در پرونده شکایتی ویلموتس/ خسارتی که جایش را به غرامت داد

وکلای فدراسیون فوتبال به مدیران آن گفته بودند ویلموتس باید خسارت بدهد اما با حکم فیفا ایران باید غرامت هم بپردازد.
کد خبر : 509127
13980308000330_Test_NewPhotoFree.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مارک ویلموتس با حکمی که از فیفا دریافت کرده باید 6 میلیون و 137 هزار و 500 یورو به علاوه 5 درصد غرامت سالیانه از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کند. این حکم در شرایطی صادر شده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.


بهمن سال گذشته بود که بحث بدهی فدراسیون فوتبال ایران به مارک ویلموتس مطرح شد اما مسئولان فدراسیون این موضوع را رد کردند و با استناد به قرارداد بر این موضوع پافشاری کردند که ایران طبق قرارداد باید در صورت فسخ قرارداد به اندازه سه ماه از مبلغ کل را که 8 میلیون و 142 هزار یورو بود پرداخت کند. این قرارداد سه ساله معادل 50 میلیارد تومان بیش از بودجه کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک ایران است.


سرمربی پیشین تیم ملی ایران همان زمان که شکایت خود را به کمیته تعیین وضعیت فیفا ارائه کرده بود، در صحبتی که با رسانه‌ها انجام داد بر این نکته تأکید کرد که «می‌خواهم برنده شوم.» او این ادعا را مطرح کرد و حالا کل مبلغ قراردادش را با کمک فیفا دریافت خواهد کرد. این مربی بلژیکی که همسرش وکیل است با استفاده از تیم وکالتی قوی و با آگاهی از قوانین بین‌المللی طرح انشای دقیقی کرد و مطابق با آخرین مقررات فیفا از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرد. در همان زمان نیز هشدارهای زیادی از سوی رسانه‌های داخلی داده شد که برای دفاع از حق فدراسیون در این پرونده باید از تیم وکالتی زبده‌ای بهره برد اما مسئولان فدراسیون اعلام کردند با توجه به بندهایی که در قرارداد وجود دارد، ایران می‌تواند از ویلموتس خسارت هم دریافت کند!


از زمانی که کمیته تعیین وضعیت فیفا علیه فدراسیون ایران حکم صادر کرده اگرچه این حکم اولیه است و 30 روز مهلت پرداخت به فدراسیون داده شده و 21 روز هم فرصت وجود دارد تا به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) شکایت شود اما این حکم ثابت کرده که فیفا تشخیص داده ایران در انجام تعهدات خود عدول کرده و ویلموتس محق است. رسانه‌های مختلف دنیا معتقدند مواردی که در قرارداد وجود دارد، گویای این است که فدراسیون فوتبال کشورمان بار دیگر محکوم می‌شود و باید تمامی مطالبات ویلموتس را بر اساس مفاد قرارداد پرداخت کند.


نکته بسیار مهمی که در برخی رسانه‌های دنیا به آن اشاره شده، شفافیت قرارداد است. آن‌ها معتقدند بر اساس مفاد موجود در قرارداد، فدراسیون فوتبال ایران نیازی به شکایت در دادگاه CAS ندارد چون بار دیگر محکوم می‌شود. با این حال مسئولان فدراسیون ایران شکایت خود را تنظیم خواهند کرد و به زودی به دادگاه CAS ارائه می‌کنند. باید دید نتیجه این شکایت به کجا خواهد انجامید ولی اگر فدراسیون بار دیگر محکوم شود، مبلغی که باید به ویلموتس پرداخت شود، معادل 13 درصد از کل بودجه ورزش ایران است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته