دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 18:06

محکومیت 6 میلیون دلاری فدراسیون فوتبال ایران در پرونده ویلموتس+عکس

مارک ویلموتس موفق شد علیه فدراسیون فوتبال ایران حکم 6 میلیون یورویی بگیرد.
کد خبر : 508741
1398031621314967917602344.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمیته تعیین وضعیت فیفا حکم خود را در مورد شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد و بنا بر این حکم ایران به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار و 500 یورو محکوم شده است.


مهلتی که برای فدراسیون فوتبال ایران تعیین شده 30 روز است و این فدراسیون 21 روز فرصت دارد تا به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش CAS نسبت به حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا اعتراض کند. 


در شرایطی که تصویر حکم صادره علیه ایران منتشر شده اما نکته عجیب اینکه سایت فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در خبری اعلام کرد: با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر صدور حکم فیفا درباره پرونده سرمربی سابق تیم ملی برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند هیچ رأیی در این باره از سوی فدراسیون جهانی به این فدراسیون واصل نشده است.


با توجه به نرخ یورو در بازار امروز فدراسیون فوتبال که در وضعیت بغرنج مالی قرار دارد و برخی این فدراسیون را در آستانه ورشکستگی می‌دانند باید 165 میلیارد تومان پرداخت کند. ضمن اینکه 5 هزار فرانک سوئیس هم باید بابت هزینه دادرسی به کمیته تعیین وضعیت فیفا پرداخت شود و البته 5 درصد غرامت سالیانه باید به ویلموتس داده شود.


بدون تردید فدراسیون فوتبال به دادگاه CAS شکایت خواهد کرد و البته برای اعتراض به حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا باید هزینه نسبتاً زیادی برای دادرسی مجدد پرداخت کرد. بدون شک اگر مسئولان فدراسیون نتوانند از طریق دادگاه CAS رأی صادره فیفا را برگردانند بزرگ‌ترین خسارت تاریخ ورزش ایران رقم می‌خورد سرمربی بلژیکی در قبال 6 بازی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشستن سودی نصیبش می‌شود که در تاریخ مربیگری و بازیکن بودن خود نظیر آن را دریافت نکرده است.


حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا در پرونده ویلموتس علیه ایران


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته