دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1399 - 12:27
ابراهیمی در گفتگو با آنا:

شادی روح فوتبال ایران صلوات!/ دادگاه CAS حکم فیفا را در پرونده ویلموتس تأیید می‌کند

حقوقدان ورزشی گفت: دلیل موجهی برای فسخ قرارداد ویلموتس نداشتیم و حکم فیفا از سوی دادگاه CAS عیناً تأیید می‌شود.
کد خبر : 508875
photo_2020-08-15_11-02-09.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمیته تعیین وضعیت فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را در پرونده شکایت مارک ویلموتس به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار و 500 یورو به علاوه پنج درصد غرامت و پنج هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی محکوم کرده است. فدراسیون در تلاش است تا با اعتراض به حکم فیفا بتواند در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) رأی صادره را برگرداند.


عبدالصمد ابراهیمی در خصوص حکم فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران و تأیید شکایت مارک ویلموتس به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: چیزی نمی‌شود گفت. جهت شادی روح فوتبال ایران صلواتی قرائت کنیم! تصمیمی که فیفا گرفته است به نظر من اجرایی می‌شود. ما در قراردادهای داخلی به شکلی عمل می‌کنیم که تصورمان به سمتی می‌رود که در قراردادهای بین‌المللی هم می‌توانیم موفق شویم اما این تفکر را به اشتباه تعمیم می‌دهیم.


این وکیل ورزشی افزود: فیفا اصل را بر اجرای قرارداد گذاشته است. بندی در قوانین خود دارد که اگر دو ماه از موعد پرداخت بدهی‌های بازیکن یا مربی بگذرد به آن شخص اجازه می‌دهند تا به باشگاه اعلام کند 15 روز فرصت دارد تا حقوق معوقه را پرداخت کند و اگر در این مدت اتفاقی رخ ندهد، امکان فسخ قرارداد وجود دارد و بازیکن یا مربی از باشگاه جدا می‌شود و سپس با کمک فیفا پول خود را دریافت خواهد کرد.


وی تصریح کرد: فیفا با برده‌داری مخالف است. وقتی قراردادی بسته می‌شود باید تمامی مفاد آن اجرا شود. برای همین هم اجازه نمی‌دهد بدون دلایل موجه قراردادی فسخ شود. اصل را بر اجرای صحیح تمامی بندهای هر قراردادی نهاده است. فدراسیون فوتبال ایران قراردادی با مارک ویلموتس بسته و دلیل فسخ قرارداد وی نتیجه نگرفتن در مسابقات بوده است. این دلیل برای فیفا موجه نیست.


ابراهیمی ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران باید با دلیل موجه قرارداد ویلموتس را فسخ می‌کرد. اینکه در قرارداد نوشته شده طرفین در صورت توافق دو طرفه برای عدم همکاری به اندازه سه ماه از قرارداد پول پرداخت می‌شود، قابل قبول نیست. ویلموتس توانسته با ارائه ادلّه مستدل نشان دهد از قرارداد عدول نکرده است. بنابراین پرداخت سه ماه غرامت رد شده است و این مربی بلژیکی می‌تواند کل پولش را دریافت کند.


وی در مورد اینکه اعتراض ایران در دادگاه CAS توسط سه قاضی بررسی می‌شود، عنوان کرد: بحث یک داور و سه داور موضوعیت ندارد. به متن قرارداد توجه می‌شود. در این قرارداد مبلغی نوشته شده و این موضوع دیده می‌شود که هر مبلغی که در آینده توافق خواهد شد. این عبارت کاملاً علیه ماست. معتقدم حکمی که فیفا اعلام کرده عیناً توسط دادگاه CAS تأیید می‌شود. تصور من این است که در چند ماه آینده در مورد نحوه پرداخت و چگونگی آن با ویلموتس وارد مذاکره خواهیم شد. ضمن اینکه مبلغی بین 85 تا 100 هزار فرانک سوئیس هم برای رسیدگی به اعتراض پرداخت می‌کنیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته