دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1399 - 21:56

هجدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شد

هجدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در واحد خرم آباد برگزار شد.
کد خبر : 507902
DSC_6137.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم آباد، هجدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، سیامک بهاروند، دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و رؤسای واحدهای این استان امروز در واحد خرم آباد برگزار شد.


بطحایی در این جلسه تهیه و تدوین بودجه دقیق در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را امری بسیار مهم دانست و گفت: تهیه یک بودجه دقیق و با ثبات در شرایطی که متغیرها به‌طور دایم تغییر می‌کنند، کاری بسیار سخت و حساس است.


وی یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی را ارتقای کیفیت عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در گذشته بیشتر به جنبه‌های کمی توجه داشت، زیرا باید زمینه تحصیل متقاضیان تحصیلات تکمیلی را فراهم می کرد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در شرایط فعلی آموزش عالی کشور، کمیت جای خود را به کیفیت داده است. زیرا تعداد متقاضیان آموزش عالی در کشور به دلیل وجود دانشگاه‌های متعدد رو به کاهش است.


بطحایی به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه دانش و فرهنگ اشاره و گفت: با توجه به این مطالبات دانشگاه اهداف استرتژیک خود را بر ارتقای کیفیت متمرکز کرده است. آثار این تغییر رویکرد باید در برنامه ریزی و بودجه بندی مشهود باشد و این برنامه‌ها در راستای ارتقای اثربخشی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باشد.


وی تأکید کرد: در دنیای امروز موفقیت برای افراد و سازمان‌هایی است که بتوانند ظرفیتهای جدید را کشف کنند، زیرا اگر بخواهیم بر اساس رویه‌های گذشته کار آینده رو سامان بدهیم، قطعاً با شکست مواجه خواهیم بود.


حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد نیز در این جلسه با تأکید بر کیفیت بخشی به عملکرد دانشگاه در حوزه‌های مختلف، گفت: فعالیت دانشگاه‌ها در سراسر کشور به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در 40سال گذشته حرکت رو به رشدی بوده است، اما این کیفیت بخشی باید به گونه‌ای باشد که مشکلات مردم حل شود و تولید و اشتغال رونق پیدا کند.


وی افزود: استان لرستان در کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و صنعتی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و جا دارد دانشگاه آزاد اسلامی از این فرصت‌ها استفاده کند تا در تولید اشتغال نقش اساسی داشته باشد.


در ادامه این جلسه سیامک بهاروند دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ارائه کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب