دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«انانیموس» 20 هزار حساب توئیتر داعش را از بین برد

در پی حمله‌های داعش به مردم پاریس، گروه سایبری «انانیموس» اعلام کرد جنگی تمام‌عیار علیه داعش را شروع کرده است.
کد خبر : 50788

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، گروه انانیموس اعلام کرده است که تا کنون 20 هزار حساب توئیتر داعش را از کار انداخته است.


در حالی که هواپیماهای فرانسوی، روسی و امریکایی از آسمان مواضع داعش را بمباران می‌کنند، گروه انانیموس با آغاز کمپینی دست به نبرد الکترونیک علیه داعش زده‌ است.


آنها به جای استفاده از سلاح‌های سنگین، از کدهای کامپیوتری استفاده می‌کنند و عنوان کرده‌اند ابزارهایی دارند که احتمالا بهتر از هر ابزاری است که دولت‌های جهان در نبرد با داعش استفاده می‌کنند.


در ویدئویی که به تازگی منتشر شد، شخص ماسک به صورت گروه انانیموس گفت: بیش از 20 هزار حساب توئیتر متعلق به اعضای گروه داعش تا کنون خراب شده است.


این ویدئو با حرف‌های سخنگوی انانیموس این‌گونه شروع می‌شود: سلام شهروندان جهان! ما انانیموس هستیم. زمان آن رسیده است که باور کنیم شبکه‌های اجتماعی بستری است برای داعش که هم ایده‌هایشان را به گوش مخاطبان جوانشان برسانند و هم از این بستر برای ارتباط با آنها استفاده کنند. اما در عین حال ثابت شده است که شبکه‌های اجتماعی به عنوان سلاحی پیشرفته قابل استفاده است. ما باید همگی با هم کار کنیم تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های اعضای داعش را از بین ببریم.


این گروه در ویدئوی پیشین خود خطاب به اعضای داعش گفته بودند: ما شما را شکار می‌کنیم و سایت‌هایتان را از کار می‌اندازیم. ایمیل‌هایتان را باطل می‌کنیم. از حالا هیچ جایی از اینترنت برای شما امن نخواهد بود. با شما مانند ویروس رفتار خواهد شد و ما درمان این ویروس هستیم.


این گروه همچنین اعلام کرده است که توانایی‌اش برای از بین بردن حساب های داعش نتیجه مستقیم توانایی هکرهای خبره، دیتا ماینرها و جاسوسانی است که در همه جای دنیا دارد. به گفته آنها، انانیموس نیروهایی بسیار بسیار نزدیک به داعشی‌ها در محل دارد که جمع آوری اطلاعات داعشی‌ها و گروه‌های وابسته به آنها را آسان می‌کند.


انانیموس گروهی از هکرهای ناشناس در سراسر جهان هستند. در سال 2012 مجله تایم انانیموس را در فهرست 100 چهره تاثیر گذار دنیا قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب