دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 13:03
در شاهرود صورت گرفت

کلنگ‌زنی پژوهشکده علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت صبح امروز چند طرح فرهنگی و بهداشتی درمانی را در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، از جمله پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را افتتاح کرد.
کد خبر : 50757

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پلی کلینیک را یکی از خیران در اختیار دانشگاه قرار داده است تا مردم این منطقه در یک محیط مناسب، خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کنند.


وزیر بهداشت ساخت کلینیک و پلی کلینیک‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در طول یک سال و نیم گذشته و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، حدود 6 هزار متخصص و فوق تخصص در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاط محروم توزیع شدند.


هاشمی در ادامه با بیان اینکه پزشکان در دوره طرح، اجازه فعالیت در بخش خصوصی را ندارند، اظهارکرد: لازم بود تا فعالیت پزشکان و ارائه خدمات به مردم، در ساعات عصر نیز ادامه پیدا می‌کرد تا هزینه‌های مردم کاهش یابد و در واقع مردم ویزیت را با نرخ دولتی پرداخت کنند.


وزیر بهداشت تأکید کرد: با راه اندازی کلینیک‌ها و پلی کلینیک‌ها، علاوه بر کاهش هزینه‌های مردم، دسترسی آنها به خدمات و از همه مهمتر ماندگاری پزشکان افزایش می‌یابد.


هاشمی قدردانی از خیران در حوزه سلامت، یادآور شد: اگر خیران برای احداث کلینیک و پلی کلینیک مشارکت کنند وزارت بهداشت در ساخت و تجهیز این مراکز کمک خواهد کرد و در غیر این صورت، از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، این مراکز راه اندازی می‌شوند.


وزیر بهداشت استقبال و همراهی خیران با طرح تحول نظام سلامت را بسیار خوب و تاثیرگزار عنوان کرد و یادآور شد: در دی ماه سال جاری، تمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌هایی که قرار است در آینده با مشارکت بخش خصوصی و خیران راه‌اندازی شود، اعلام خواهد شد.


همچنین هاشمی افزون بر بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی شاهرود با ظرفیت 350 صندلی را افتتاح کرد و کلنگ ساخت پژوهشکده علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت این دانشگاه را به زمین زد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته