دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 18:04
پیشنهاد تعویق دوباره اجلاس گروه ۷؛

ترامپ بار دیگر بر حضور پوتین تأکید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر میزبانی از اجلاس گروه هفت را به تعویق انداخت.
کد خبر : 507486
Ee8aOW-XsAkdwM3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر میزبانی از اجلاس گروه هفت را به تعویق انداخت و گفت که این اجلاس پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر برگزار می‌شود.


وی در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «بیشتر علاقه‌مندم که این اجلاس پس از انتخابات برگزار شود. قصد داشتیم ماه سپتامبر برگزارش کنیم.»


ریاست چرخشی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت امسال بر عهده آمریکا است.


کشورهای عضو گروه هفت قرار بود در ماه ژوئن به میزبانی آمریکا دورهم جمع شوند اما همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا این اجلاس به ماه سپتامبر موکول شود بااین‌حال به نظر می‌رسد که بار دیگر برگزاری این اجلاس به تعویق افتاده است.


ترامپ گفت که کاخ سفید هنوز راهبران را به‌طور رسمی دعوت نکرده است. وی افزود: «ما هیچ دعوت‌نامه‌ای را ارسال نکردیم و با روسای کشورهای صحبت می‌کنیم.»


وی تأکید کرد که قصد دارد از کشورهایی که عضو رسمی گروه هفت نیستند نیز دعوت کند.


ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را دعوت کند، این موضوع را تائید کرد و گفت که او یک عامل مهم است: «مطمئناً او را به جلسه دعوت می‌کنم. عقیده دارم که او یک عامل مهم است.»


روسیه در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به خاک خود، از گروه هفت [گروه هشت سابق] خارج شد. در آن زمان باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بود.


اتحادیه اروپا ژوئن گذشته که زمزمه‌های حضور روسیه در اجلاس گروه هفت مطرح شد به واشنگتن هشدار داد نمی‌تواند به‌تنهایی قوانین را برای این گروه تغییر دهد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته