دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1398 - 08:03

ریابکوف: روسیه دیگر تمایلی برای پیوستن به «گروه ۷» ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور دیگر تمایلی برای پیوستن به گروه ۷ ندارد.
کد خبر : 451798
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، سرگئی ریابکوف درباره احتمال بازگشت روسیه به «گروه هفت» گفت: باید از ما پرسیده شود آیا تمایل داریم به گروه هفت بازگردیم یا خیر. تمایل ما برای باقی ماندن در این گروه از پیش از سال ۲۰۱۴ میلادی کم‌‌رنگ شده بود و اکنون از بین رفته است.


وی افزود: مسکو معتقد است قالب‌های دیگری همچون گروه 20 و مجموعه بریکس وجود دارند که موضوعات جدی در آنها مطرح می‌شوند. ما درک می‌کنیم که گروه هفت وضعیت خود را حفظ کرده است، ولی ماهیت فعالیت‌های آن سؤالات زیادی را به وجود می‌آورد و ما هرگز در آرزوی بازگشت به این باشگاه نیستیم. این در حالی است که برخی کشورهای عضو گروه پیش شرط‌هایی نیز برای بازگشت روسیه به جمع آنها قائل شده‌اند.


معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما افراد هم‌فکر را بسیج می‌کنیم و حلقه آنها را گسترش خواهیم داد تا مردم بفهمند که موضع‌گیری آمریکایی‌ها درباره تحریم اشخاص ثالث تا چه اندازه خطرناک و راهی مستقیم برای سلطه بر سایر کشورهاست.


به گزارش آنا، مقامات آمریکایی بارها از کشورهای ثالث خواستار استرداد اتباع روسی مظنون به ارتکاب جرایمی خاص در آمریکا شده‌اند. در سال ۲۰۰۸ میلادی «ویکتور بوت» در بانکوک بازداشت و سپس به آمریکا تحویل داده شد. وی به انتقال غیرقانونی اسلحه به کلمبیا متهم و در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۲۵ سال زندان و ۱۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته