دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1399 - 16:59
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست:

سودجویی از حیات وحش در رتبه پنجم اعمال مجرمانه در دنیا قرار دارد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سودجویی از حیات وحش در دنیا رتبه پنجم و در مواردی ششم را دارد و با توجه به سود سرشاری که در این حوزه وجود دارد این رتبه در حال صعود به رتبه‌های بالاتر است.
کد خبر : 507469
122445176_160556039edeee.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهاب الدین منتظمی در نشست مشترک یگان حفاظت محیط زیست پلیس فتای نیروی انتظامی که ظهر امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به روند رو به رشد سودجویی‌ها در دنیا از بحث حیات وحش گفت: در حال حاضر سودجویی از حیات وحش در دنیا رتبه پنجم و در مواردی ششم را دارد و با توجه به سود سرشاری که در این حوزه وجود دارد این رتبه در حال صعود به رتبه‌های بالاتر است.


وی با اشاره به این مطلب که همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با نیروی انتظامی می‌تواند منجر به پیگیری جدی امنیت زیستی در کشور شود، گفت: متأسفانه تهاجم و غارت محیط‌زیست و گونه‌های زیستی به وضعیتی رسیده که این روزها با خطر نابودی سمندر لرستانی مواجه هستیم و شواهد حاکی از آن است که این گونه در خارج از کشور به‌عنوان حیوان خانگی دادوستد می‌شود.


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بخشی از اقدامات مجرمانه محیط زیستی در فضای مجازی، گفت: این روزها کار به جایی رسیده که برخی افراد سودجو برای جمع آوری پول برای تهیه خرگوش به‌عنوان غذای یوزهای ایرانی شماره حساب گذاشته و پول جمع آوری می‌کنند که این موضوع نیازمند پیگیری و برخورد جدی است.


منتظمی ادامه داد: تشویش اذهان عمومی در بحث‌های زیست محیطی در فضای مجازی از موضوعات دیگری است که نیازمند رصد و برخوردهای قانونی است زیرا برخی از افراد سوار بر احساسات مردمی باعث نگرانی دوستداران محیط زیست می‌شوند که در مواردی پاسخ‌های رسمی سازمان حفاظت محیط زیست قانع کننده نخواهد بود.


منتظمی همچنین در ارتباط با نمونه دیگری از اقدامات مجرمانه در فضای مجازی در حوزه محیط زیست نیز گفت: در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از نام‌های مسئولان محیط زیست در فضای مجازی منتشر شده و توهین‌ها و تهمت‌هایی به آنها مطرح می‌شود که امیدواریم با تعامل سازنده با پلیس فتای نیروی انتظامی نسبت به پیشگیری و کاهش این اقدامات مجرمانه موفق باشیم.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته