دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1398 - 10:50
منتظمی مطرح کرد:

مرگ یک قلاده توله خرس به‌دلیل اصابت ساچمه

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن یک توله خرس مجروح که از استان گلستان به تهران منتقل شده بود، خبر داد.
کد خبر : 411772
download.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب‌الدین منتظمی با اعلام خبر تلف شدن یک توله خرس که از گلستان به تهران منتقل شده بود، گفت: این توله خرس حدودا هفت ماهه، روز سه‌شنبه توسط گردشگران در جاده زیارت استان گلستان مشاهده شد که توسط همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان زنده‌گیری شد. 


وی ادامه داد: علائم ظاهری اولیه از آسیب‌دیدگی در ناحیه یکی از پاها و عدم توانایی در حرکت دادن اندام‌های خلفی حکایت داشت، به همین دلیل توله خرس به تهران منتقل شد و صبح چهارشنبه به پارک پردیسان رسید. 


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده، توله خرس به بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد و تحت اقدامات تشخیصی و سی‌تی اسکن قرار گرفت.


وی افزود: متأسفانه مشخص شد که حیوان مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و با توجه به اندازه ساچمه‌ها به نظر می‌رسد که دو نوع ساچمه مختلف به طرف حیوان شلیک شده است. 


منتظمی با بیان این‌که یکی از ساچمه‌ها که اندازه بسیار کوچکی داشت، وارد کانال نخاعی توله خرس شده و موجب شده بود تا توانایی حرکت اندام‌های خلفی و پاها را نداشته باشد، گفت: از صبح پنج‌شنبه حال توله خرس رو به وخامت گذاشت و متأسفانه به دلیل شدت جراحات و با وجود تلاش تیم دامپزشکی، این توله خرس تلف شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته