دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیران مدارس در راستای کیفی‌سازی برنامه‌ها گام بردارند/ رویکرد جدید فعالیت‌های سازمان سما پروژه محوری است

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.
کد خبر : 507215
636987892860626993_md.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در جلسه با دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما سراسر کشور با تأکید بر مصوبه اخیر شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با بحث تشکیلات معاونت آموزش های عمومی و مهارتی گفت: با توجه به این تشکیلات جدید، معاونت آموزش های عمومی و مهارتی به دو قسمت تقسیم شده که یک بخش آن معاونت فنی و حرفه ای و مهارتی و کاربنیان است که آموزشکده ها را راهبری خواهد کرد و بخش دیگر با عنوان سازمان سما متولی مدارس خواهد بود.


وی با اشاره به تغییر ماهیت و مأموریت آموزشکده های سما در تشکیلات جدید، خاطر نشان کرد: آموزشکده های سما با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی، از آموزش کلاسیکی که الگو برداری از برنامه های دانشگاه بود، تغییر رویکرد داده و فعالیت های خود را منطبق بر مهارت آموزی که منتج به اشتغال و مهارت های فردی است، قرار می دهند.


مهندس بطحائی افزود: یکپارچه سازی در آموزش عالی باعث به اشتراک گذاشتن منابع انسانی، اقتصادی و مالی خواهد شد، از اینرو دانشکده های مهارتی در ذیل واحد دانشگاهی قرار می گیرند.


وی رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما را پروژه محوری دانست و گفت: بر اساس ساختار جدید، «مرکز دارالفنون» کاملاً مستقل از بخش های دیگر آموزش در سما فعالیت خواهد کرد. «امور مدارس» متولی اصلی رفع موانع در اداره مدارس و نماینده مدارس در حوزه ستادی خواهد بود. «معاونت فرهنگی»، سیاست گذاری و راهبری امور فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت را برعهده خواهد داشت. «معاونت هماهنگی» تمامی 16 زیرمجموعه منابع انسانی را سیاست گذاری خواهد کرد.


بطحایی ادامه داد: «امور کیفیت و پایش تحول»، نقش چشم سازمان را در رصد برنامه های کیفی ایفا می کند. «امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی» به راه اندازی مدارس بر اساس ضوابط، جغرافیا و آمایش سرزمین و صدور مجوزهای راه اندازی می پردازد. «امور پژوهش و نوآوری های آموزشی و پرورشی»، به دنبال ایده های جدید و بومی سازی آنها در حوزه آموزش و پرورش به منظور بالا بردن کیفیت مدارس خواهد بود.


وی با اشاره به شروع سال تحصیلی از نیمه شهریورماه سال جاری، به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی معلمان، عوامل و کارکنان به صورت فشرده اشاره کرد و از برگزاری وبینار آموزشی با عنوان «آموزش سازمان دهی مدرسه در شرایط هشدار» ویژه مدیران مدارس به صورت مجازی در اوایل شهریور خبر داد.


معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته