تقدیر آموزش و پرورش از معلم فداکار منطقه 14 تهران/ دانشآموز محروم هم تبلتدار شد
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کرونا باوجود سختیها و مسائلی که ایجاد کرده به همه ما این فرصت را داد که نگاه دقیقتری به مردممان بیندازیم و از مدافعان سلامت تا معلمان میهن یادگارهای ارزشمندی ازخودگذشتگی و ایثار و عشق و عمل به مسئولیت اجتماعی از خود بهجا گذاشتند که نباید از یادها برود و شایسته است برای نهادینه کردن اینگونه فعالیتها وزارت آموزشوپرورش هم به تقدیر از این معلم فداکار و علاقهمند بپردازد تا بهعنوان یک الگو به دیگر فعالان عرصه تربیت معرفی شود.
در این راستا چندی قبل خبری به دست خبرگزاری آنا رسید که فرحناز عاقل معلمی ایثارگر و فداکار در منطقه 14 تهران برای جبران عقبماندگی تحصیلی یکی از دانشآموزان تبعه افغان خود که به دلیل شیوع کرونا از دسترسی به آموزش حضوری و غیرحضوری محروم شده بود، در بوستان محله کلاس درس دایر میکند.
با پیگیری بیشتر گزارشی از این فعالیت خداپسندانه و فداکارانه این معلم با عنوان « معلمی که «معلمی» را معنا کرد» در این خبرگزاری منتشر شد.
پسازآن با پیگیری روابط عمومی اداره کل و مدیریت منطقه 14 تهران آموزشوپرورش، امروز با حضور عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران، سعید جهانشاهی مدیر منطقه 14 آموزشوپرورش تهران و خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا و تنی چند از مدیران آموزشی در محل بوستان دکتر معین در بلوار شهدای گمنام که محل تدریس این معلم و شاگردش بود از این معلم گرانقدر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در حاشیه این حضور عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: معلم گرانقدری که برای تقدیر از ایشان امروز و در این بوستان محلهای حضور پیداکردهایم یک نمونه از هزاران نمونه ایثار و فداکاری معلمان بزرگوار ما در عرصه مقابله با کرونا است.
وی افزود: در ایام شیوع کرونا بعد از کادر درمانی کشور بزرگترین خدمت به مردم را فرهنگیان و معلمان و مدیران آموزشی داشتند و با تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشده و تداوم پیدا کرد و با تداوم آموزش، امید به زندگی و انگیزه برای مبارزه با این ویروس منحوس تقویت شد.
مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران ادامه داد : کارکنان خدوم آموزشوپرورش در کنار تمام مردم ایران در این ایام ایثار و ازخودگذشتگی داشتند و معلمین سختکوش ما بهجای شش ساعت در روز تا بیش از دوازده ساعت در روز به امر آموزش و تدریس در منزل بهوسیله فضای مجازی مشغول بودند.
وی تأکید کرد: الحمدلله سال تحصیلی 99-98 با این ایثار و ازخودگذشتگی که نمونه آن را در وجود سرکار خانم عاقل معلم فداکار منطقه 14 آموزشوپرورش تهران میبینید. این معلم برای اینکه دانشآموز سختافزار استفاده از فضای مجازی ندارد در یکی از پارکهای تهران با رعایت پروتکلهای بهداشتی و بهصورت حضوری آموزش را به اتمام میرساند و به یاری خدا دانشآموز هم قبول خواهد شد.
فولادوند تصریح کرد: کارکنان آموزشوپرورش کما فی السابق همانطور که در دوران دفاع مقدس 41 هزار شهید دانشآموز و معلم داشته است در این عرصه هم خوش درخشیدند و انشاءالله امیدواریم که ازاینپس هم به وظیفه خودمان عمل کنیم.
فرحناز عاقل معلم فداکار هم در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به آیات قرآن و روایات و احادیث سخن بزرگان در خصوص اهمیت علمآموزی گفت: با توجه به شروع بحران کووید-19 و تلاش ایثارگرانه کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری تلاش میکنند چه خوب است که معلمان هم بیش از گذشته قدم پیش گذاشته و به فکر تکتک دانشآموزان باشند و نسبت به آموزش آنها اهتمام دوچندان داشته باشند چراکه ممکن است دانشآموزانی باشند که یا به آموزش غیرحضوری هوشمند دسترسی ندارند یا اولیاء سواددار در کنار خود ندارند تا از طریق آموزشهای تلویزیونی به تربیت فرزندانشان در شرایط کرونایی بپردازند.
وی با اشاره به اینکه دانشآموز وی از مهاجرین افغان و میهمان کشور ما است گفت: برای معلم ایرانی تفاوتی ندارد دانشآموزش از کدام ملیت و مذهب باشد و همه بندگان خدا هستیم و مهم این است که بتواند فرایند یادگیری و آموزش را بهطور کامل برای شاگردانش به انجام برساند تا درراه انتشار آگاهی و علم قدمی بردارد.
عاقل با اشاره به اینکه آموزش مجازی دانشآموزان را خسته و حتی میتواند افسرده کند گفت: عدم حضور در میان همسالان ممکن است بر روی روح و روان دانشآموزان بخصوص کودکان اثر سوء داشته باشد و بر روند اجتماعی شدن آنها تأثیر بگذارد و معلمین بهعنوان کسانی که مستقیماً با دانشآموزان در ارتباط هستند برای این مشکل هم باید فکری کنند و فعالیتی برنامهریزی کنند.
وی با تأکید بر اینکه کمکآموزشی در ادامه کمکهای اقتصادی میتواند همان کمک مؤمنانه را تکمیل کند گفت: شرایط کرونا برای برخی خانوادهها مشکل اقتصادی ایجاد و یا آن را تشدید کرده و ما معلمان هم میتوانیم با فعالیت بیشتر و کمکتحصیلی به خانوادههایی که از امکانات کمتری برخوردارند قدمی درراه همراهی ملی برای مقابله با کرونا برداریم.
این معلم همچنین از شروع آموزش سوادآموزی مادر شاگردش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمسوادی مادر این دختر دانشآموز مانع بزرگی در راه تحصیل فاطمه بود، تصمیم گرفتم تا با موافقت مادر وی آموزش سوادآموزی را برای او هم برگزار کنم و به لطف خدا در حال پیشرفت در سوادآموزی ایشان هستیم.
در انتها عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران با گفتگو با دانشآموز و خانواده وی قول داد تا یک دستگاه تبلت در اختیار فاطمه دانشآموز کوشا قرار گیرد تا بتواند سال تحصیلی جدید را مثل دیگر دانشآموزان با دسترسی به شاد و آموزش مجازی آغاز کند.
تقدیر از همهکسانی که گامی برای مقابله با کرونا و اثرات این بیماری همهگیر و خطرناک برمیدارند وظیفه تکتک ماست و از آن مهمتر آن است که با رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی و زدن ماسک و دیگر اقدامات مدت این همهگیری را کوتاه کنیم و بهروزهای امن و سلامت گذشته برگردیم.
انتهای پیام/4145
انتهای پیام/