دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1399 - 09:01
هشدار مشاور ارشد کاخ سفید؛

کرونا در آمریکا به شکل فوق‌العاده‌ای گسترش‌یافته است

یکی از مشاوران بلندپایه کاخ سفید هشدار داد که آمریکا در حال ورود به مرحله جدیدی در مبارزه با کروناست، چراکه این بیماری به طرز فوق‌العاده‌ای گسترش پیداکرده است.
کد خبر : 505715
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، یکی از مشاوران ارشد دولت آمریکا اخطار داده است که این کشور اکنون در حال ورود به مرحله تازه‌ای از نبرد با همه‌گیری ویروس کروناست.


دبورا برکس به شبکه سی‌ان‌ان گفت که این بیماری اکنون به طرز "فوق‌العاده‌ای گسترش پیداکرده" و خطر آن جدی‌تر از زمانی است که شیوع آن شروع می‌شد.


او گفت این بیماری اکنون نواحی روستایی را هم در کنار شهرهای بزرگ تحت تأثیر قرار داده است.


به گفته وی، جوامع روستایی در برابر کووید-۱۹ مصون نیستند، باید از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.


آمار ابتلا و مرگ در اثر این بیماری در آمریکا بیش از هر کشور دیگر جهان بوده است. بر اساس شمارش دانشگاه جانز هاپکینز بیش از 4 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده‌اند و حداقل ۱۵۴ هزار و ۸۳۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.


آمار گزارش‌شده ابتلا در جهان تقریباً ۱۸ میلیون و آمار درگذشتگان حداقل ۶۸۷ هزار و ۷۲ مورد است.


برکس که از اعضای ارشد کارگروه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ کاخ سفید است افزود: "باید به همه‌کسانی که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند بگویم که شما در مقابل این ویروس مصون نیستید. این اپیدمی اکنون متفاوت و گسترده است و هم نواحی روستایی را دستخوش می‌کند هم شهری را."


او همچنین نسبت به سفر به نقاط شلوغ در جریان تعطیلات تابستانی ابراز نگرانی کرد و به ذکر مشاهدات خود در جریان سفر به ۱۴ ایالت در سه هفته اخیر پرداخت.


به گفته وی: "با سفر به اطراف کشور دیدم که مردم دائم در حال جابجایی هستند. اگر تصمیم گرفته‌اید به نقطه‌ای شلوغ سفر کنید، واقعاً باید بعد از بازگشت از سفر فرض کنید که آلوده شده‌اید و مراقب باشید."


شیوع ویروس کرونا در آمریکا در طول تابستان به‌خصوص در ایالات جنوبی و غربی شدت گرفته.


در تحولی دیگر، نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان در حمله‌ای به برکس او را به "اطلاعات نادرستی" که رئیس‌جمهور ترامپ منتشر می‌کند گره زد.


برکس در پاسخ گفت که تصمیم‌های او همیشه بر داده‌های علمی استوار است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته