دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیوع کرونا موجب شد؛

رکود 45 درصدی مشاغل فناوری اطلاعات در آمریکا

شیوع ویروس کرونا باعث شده شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا با بحران شغلی مواجه شوند.
کد خبر : 505126
jobs-1200.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی نت، سایت کاریابی ایندید گزارش داد شیوع ویروس کرونا موجب خسارت گسترده اقتصادی به حوزه فناوری شده است. براساس این وب‌سایت، اکنون موقعیت‌های شغلی فنی به دلیل شیوع کرونا بسیار کم شده است، درحالی‌که افراد بیشتری در این حوزه به دنبال شغل می‌گردند.


این سایت کاریابی 564 عنوان شغلی مربوط به فناوری را برای این گزارش موردبررسی قرار داد. یافته‌ها نشان داد که «علم داده» سخت‌ترین ضربه را از کرونا متحمل شده است (در مقایسه با سال گذشته، 51درصد کمتر برای این شغل تبلیغات صورت گرفته است). شغل‌هایی همچون مدیریت IT، امنیت، تضمین کیفیت، توسعه نرم‌افزار، مهندسی سیستم و غیره نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.



در هشت مرکز تجاری ایالات‌متحده که شامل سان‌فرانسیسکو، سیلیکون ولی، سیاتل، آستین، بالتیمور، بوستون، رالی و واشنگتن دی سی می‌باشد، موقعیت‌های شغلی فناوری بین 20 تا 45درصد کاهش یافته است.


این گزارش همچنین حاکی از آن است، پس از اعلام توئیتر و فیس‌بوک مبنی بر دورکاری دائمی کارمندانشان، کارگرانی که در جستجوی شغل هستند، به نقش‌های فنی با گزینه دورکاری علاقه‌مند شده‌اند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته