دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1399 - 14:35
شیوع کرونا در جهان؛

عبور تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهان از مرز ۱۸ میلیون نفر/ آمریکا همچنان رکورددار است

شیوع کرونا در جهان از صبح امروز از مرز ۱۸ میلیون نفر گذشت و تاکنون بیش از 689 هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : 505538
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers)، تاکنون 18 میلیون و 39 هزار و 67 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 689 هزار و 99 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۱ میلیون و 339 هزار و 430 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت ۲ میلیون و 708 هزار و 876 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 754 هزار و 117 نفر در رتبه سوم، روسیه با 850 هزار و 870 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 503 هزار و 290 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت با تأکید بر احتمال طولانی‌شدن همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام کرد مقابله با آن باید در همه زمینه‌ها ادامه یابد.




​​​​ بیشتر بخوانید:


پذیرش زائر در دهه اول محرم به‌دلیل شیوع کرونا ممنوع است




انتقاد شدید بایدن از ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌زمان با اوج گرفتن انتقادات از وی در زمینه نحوه مبارزه با شیوع کرونا مدعی شد که در این کشور ۶۰ میلیون آزمایش انجام شده است.


این در حالی است که آزمایش کرونای «رائول گریجالوا»، نماینده ایالت آریزونا در کنگره آمریکا مثبت اعلام شد و تاکنون در مجموع دست‌کم 14 نماینده کنگره آمریکا به این ویروس مبتلا شده‌اند. هفت نفر از آن‌ها جمهوری‌خواه و هفت نفر دیگر دموکرات هستند.


جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از نحوه مدیریت شیوع کرونا در آمریکا به‌وسیله ترامپ گفت: برنامه مؤثری برای گرفتن آزمایش کرونا یا حتی برنامه‌ای برای کنترل ویروس وجود ندارد و حتی کارکنان حوزه سلامت و بهداشت هنوز تجهیزات کافی​​​​​ حفاظت شخصی ندارند.


بایدن ترامپ


وی به طعنه خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: سفرهای آخر هفته برای گلف‌بازی دیگر بس است. آقای رئیس‌جمهور کارت را (درست) انجام بده.


وعده وزیر بهداشت روسیه


هزاران نفر در برلین، پایتخت آلمان در اعتراض به محدودیت‌های اعمال‌شده برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا شرکت کردند. معترضان این محدودیت‌ها ازجمله زدن ماسک را نقض حقوق و آزادی‌های خود عنوان کرده‌اند.


آلمان به نسبت برخی دیگر از کشورهای اروپایی کمتر تحت تأثیر شیوع ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته، اما گزارش‌های اخیر حاکی از افزایش موارد ابتلا در این کشور است.


کرونا جهان


شیوع کرونا در اروپا


«میخائیل موراشکو»، وزیر بهداشت روسیه با اعلام اینکه واکسیناسیون شهروندان روس در برابر ویروس کرونا رایگان خواهد بود، گفت: آغاز واکسیناسیون گسترده علیه کرونا در روسیه برای ماه اکتبر (10 مهر الی 10 آبان ماه) در نظر گرفته شده است. 


اعتراض صهیونیست‌ها به سوءمدیریت نتانیاهو


استاندار کربلا پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در روزهای اخیر برای ورود و ‌خروج زائران، هم‌زمان با نزدیک شدن به ماه محرم از زائران حسینی خواست برای زیارت اباعبدالله(ع) در دهه نخست این ماه برنامه‌ریزی نکنند.


به‌ گفته استاندار کربلا، در دهه نخست محرم و به‌ویژه تاسوعا و‌ عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و‌ خارجی وجود ندارد.


هم‌زمان با اوج گرفتن موج دوم شیوع کووید-۱۹ در فلسطین اشغالی و ثبت رکوردهای چشمگیر ابتلای روزانه، وزیر امور قدس اشغالی در کابینه رژیم صهیونیستی در حساب  کاربری خود در توئیتر اعلام کرد آزمایش ابتلای وی به ویروس کرونا مثبت شده است.


در عین حال بیش از ۱۰ هزار صهیونیست شب گذشته در بزرگترین تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو به خیابان‌های قدس، تل‌آویو و قیساریه آمدند.



تظاهرکنندگان شعارهایی علیه نتانیاهو به خاطر فساد و سوء مدیریت در بحران کرونا سر دادند و خواهان استعفای وی شدند.



فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 19 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و 996 مبتلای جدید نیز شناسایی شدند. به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان به 5 هزار و 710 نفر و آمار مبتلایان به 231 هزار و 869 نفر افزایش یافته است. 


شیوع کرونا در هند


تعداد موارد ثبت‌شده ابتلا به ویروس کرونا در هند برای چهارمین روز پیاپی بیش از 50 هزار نفر در شبانه‌روز در حال افزایش است. تا امروز شمار افراد مبتلا به این ویروس در هند به 1 میلیون و 754 هزار و 117 نفر رسیده است. 


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته