دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1399 - 10:23
ملکی تبار:

ارزیابی علمی و دقیق نیازمند وجود برنامه است/ امضای تفاهم‌نامه کاربردی با 6 استان

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارزیابی علمی و دقیق نیازمند وجود برنامه است.
کد خبر : 505469
636871246928449980.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تفاهم‌نامه عملکردی فی مابین استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، خراسان شمالی، کرمان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد با مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.


در این مراسم عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن اشاره به نحوه تدوین شاخص های ارزیابی که براساس مطالعات و خبرگی‌ها حاصل شده است افزود؛ ارزیابی علمی و دقیق نیازمند وجود برنامه است.


وی همچنین اقدام جدی استان‌ها را برای تحقق اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی خواستار شد و افزود: تبادل اطلاعات و ارزیابی موجود می‌تواند در ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح مختلف موثر باشد.


پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن تشکر از شروع کار اساسی و زیر بنایی مرکز نظارت، خاطر نشان کرد؛ در ارزیابی حاضر، استان‌ها بیشتر درگیر مسایل مهم و کیفی دانشگاه می‌شوند و همه برای تحقق اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی تلاش خواهند کرد. ان‌شاالله که مایه خیر و برکت خواهد بود.


محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده گفت؛ با توجه به تخصص علمی اینجانب در این حوزه، چالشی بودن فرایند ارزیابی و امکان ارائه بازخورد از آن را جزو نقاط مثبت این ارزیابی می‌دانم و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 99 بتوان به اهداف و تعهدات ترسیم شده در این تفاهم‌نامه رسید.


حجت الاسلام براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در بیاناتی گفت: یقینا هر سازمانی در صورتی به موفقیت می‌رسد که برنامه داشته باشد و بتواند با پشتیبانی و عملیاتی کردن برنامه‌ها مسیر را پیش بینی و نظارت و ارزیابی کند.


وی در ادامه افزود: اقدامات باید مطابق دستورالعمل‌ها و واقع بینانه باشد و مراقبت لازم براساس درآمدها و هزینه‌ها به عمل آید.


وی ضمن اعلام آمادگی و همکاری در زمینه ارزیابی‌ها، خواستار استفاده از تجربه استان‌ها در ارتقا ارزیابی‌های آتی سازمان مرکزی شد.


خانمحمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در سخنانی با توجه به وضعیت کنونی، نیاز به ارتقای کمی و کیفی را لازم دانست و این تفاهم نامه را گام بلندی برای رسیدن به این اهداف برشمرد و افزود: قطعا در سال اول ارزیابی، با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهیم بود اما امید است با استمرار طرح در سال‌های آتی اصلاحات لازم صورت پذیرد. پیشنهاد پیش بینی برنامه‌ها در قالب تفاهم‌نامه 5 ساله از دیگر مطالب وی در این مراسم بود.


منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده آن را مفید ارزیابی کرد و گفت: برای سنوات آتی پیشنهاداتی خواهند داشت.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحول است و لازم است شاخص‌های جدید و شاخص‌های تحول‌گرا مورد تاکید بیشتر قرار گیرد.


جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد در سخنانی ضمن تقدیر از دست اندرکاران طرح، با اشاره به شرایط خاص دانشگاه و منطقه گفت: به امید خدا تلاش خود را معطوف تعهدات اعلام شده در تفاهم نامه عملکردی استان خواهیم داشت تا این تفاهم‌نامه جامه عمل بپوشد.


پیش از امضای تفاهم‌نامه محمد محمدی قائم مقام مرکز نیز ضمن تشکر از لطف همکاران، تفاهم‌نامه حاضر را حاصل بیش از 10 ماه فعالیت همکاران ارزیابی عملکرد دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه در زمینه ارزیابی عملکرد سازمانی، مدل مطلوبی نداشته اما با تلاش همکاران و کمک معاونت‌های این مرکز و تعدادی از اساتید دانشگاه به این مهم دست یافتیم.


وی افزود: این تفاهم‌نامه به عنوان یک مولفه برنامه ریزی است و لازم است ضمن تشکیل کارگروه‌های استانی شکست شاخص ها در سطح واحدهای دانشگاهی انجام گیرد.


وی در ادامه ضمن اشاره به نقش مهم مدیران ارزیابی مناطق، تعامل و همکاری بیشتر استان‌ها و مناطق ده گانه را خواستار شدند.


در انتهای مراسم تفاهم‌نامه عملکردی 6 استان به امضا رسید. 


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته