دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1399 - 16:42
محمدنژاد خبر داد؛

راه‌اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات

سرپرست اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی جدید در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 504900
636813571035996185.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، حسین محمدنژاد شورکائی، سرپرست اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات گفت: در راستای ارتقای علمی و پژوهش واحد علوم و تحقیقات، قراردادهای جدیدی در ۶ ماهه گذشته از جمله تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری فردیس برای مشاوره و آموزش پرسنل معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل این شهرداری، قرارداد پژوهشی با شرکت ابزار دقیق پارسیان کالا و همکاری با سازمان فناوری اطلاعات ایران در زمینه واکنش فوری به حوادث و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های فضای تبادل اطلاعات، منعقده شده است.
وی افزود: قرارداد پژوهشی با شهرداری منطقه ۲۱ تهران با عنوان «اجرای نظام مشارکتی»، همکاری پژوهشی با شرکت صنایع پویا الکترو سامان نیرو به منظور طراحی و ساخت یک دستگاه منبع تغذیه سوئیچینگ ولتاژ بالا و قرارداد همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، برای پروژه شناسایی ذخایر معدنی و اعتبارسنجی داده‌های اکتشافی این استان از دیگر موارد صورت گرفته در راستای ایجاد قراردادهای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است.
سرپرست اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت واحد علوم وتحقیقات بیان کرد: سه مرکز تحقیقاتی جدید با عنوان‌های مرکز تحقیقات سبک زندگی سالم، مرکز تحقیقات شبکه‌های مخابراتی، کامپیوتری و صنعتی و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی- پزشکی در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی شده است.
انعقاد و اجرای ۳۹ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی
به گفته محمدنژاد شورکائی، پیگیری و انعقاد ۱۰ مورد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان‌ها، نهادها و مراکز صنعتی کشور، انعقاد و اجرای ۳۹ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی، برگزاری بیش از ۵۰ مورد نشست تخصصی با صاحبان صنایع و مراکز تحقیقاتی، پیگیری و اجرای ۸ مورد ثبت اختراع داخلی و پیگیری و ساماندهی امور مربوط به قراردادها، تدوین دستورالعمل‌های لازم و همکاری در راستای کاربردی کردن بیش از ۳۲۰ رساله دکتری پژوهش‌محور واحد علوم و تحقیقات بخشی از اهم دستاوردهای اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت است.
وی همچنین به حضور ۳ تیم دانشجویی در مسابقات دانشجویی و ملی و حضور فعال دانشجویان و محققان این واحد در نمایشگاه‌های علمی پژوهشی کشوری اشاره کرد .
مهم‌ترین پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در دست اجرا واحد علوم و تحقیقات
سرپرست اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت به مهم‌ترین پروژه های علمی و تحقیقاتی در دست اقدام اشاره کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات با شرکت ملی نفت ایران برای انجام مطالعات پژوهشی و فناورانه در جهت بهینه‌سازی فرآیند تولید و افزایش ضریب برداشت در میدان نفتی کرنج، شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، جهت افزایش ظرفیت خطوط هوایی در شبکه توزیع و شرکت آلومینای ایران، برای بهینه‌سازی آتشباری در معدن بوکسیت کانو همکاری دارد.
محمدنژاد شورکائی افزود: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با فولاد مبارکه اصفهان جهت اجرای فاز مطالعاتی-آموزشی استقرار مدیریت فرآیند، شهرداری منطقه ۳ تهران برای ارزیابی اثرات زیست‌محیطی قطب گردشگری سرخه حصار و نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت خدمات مشاوره پژوهشی در زمینه واکنش فوری به حوادث و پیشگیری از تهدیدها و آسیب پذیری‌های فضای تبادل اطلاعات از سوی واحد علوم و تحقیقات در دست پیگیری است.
سرپرست اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات گفت: با توجه به اهداف دانشگاه و در جهت ارتقاس سطح علمی و کمک به رفع مشکلات کشور هدف‌های جدی در واحد علوم و تحقیقات پیگیری می‌شود که از آن میان می‌توان به ایجاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با سازمان‌ها و صنایع، نیازسنجی و دریافت اولویت‌های پژوهشی مشخص شده برای اجرای طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه و رساله‌های کاربردی است.
محمدنژاد از تشکیل کارگروه‌هایی برای ارائه راهکارهای امکان جذب پروژه‌های کلان و بین‌رشته‌ای در دانشکده‌هایی که دارای ماموریت‌های مشابه و مرتبط هستند خبر داد و گفت: فعال کردن بخش ارتباط با صنعت در هر یک از دانشکده‌ها با همکاری اعضای هیئت علمی علاقه‌مند و فعال در صنعت و کارشناسان پژوهشی در دانشکده‌ها در دست پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌ها و مسابقات علمی درآمدزا در واحد و تعامل و همکای با اعضای هیئت علمی و دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور جذب دانشجویان دکتری پژوهش‌محور و پسادکتری از مهمترین چشم‌اندازهای این اداره کل است.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته