دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باورهای غلط در مورد کرونا را بشناسید

با شیوع ویروس کرونا در کشور باور‌های غلط زیادی برای درمان آن مطرح شد که وزارت بهداشت با پاسخگویی به مهم‌ترین این موارد به دغدغه مردم پاسخ گفت.
کد خبر : 504372
aa544d2b-a691-4f0b-a8cc-90e29bc454ba.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور شایعاتی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد که بسیاری از  مردم را نگران کرد، شایعاتی که بسیاری از آنها در مورد کرونا حقیقت نداشت و فقط باعث تشویش اذهان عمومی شد که در ادامه با برخی از باورهای غلط در مورد کرونا اشاره می‌شود:


اسپری نمک بینی و غرغره آب نمک


این باور که اسپری نمک بینی و غرغره آب نمک می‌تواند مانع از ابتلا به کرونا شود، باور درستی نیست. اسپری نمکی بینی و غرغره کردن آب نمک می‌تواند افراد مبتلا به سرماخوردگی معمولی را درمان کند، اما درباره کرونا این مسئله صدق نمی‌کند.


واکسن آنفلولانزا باعث محافظت از ما در برابر کرونا می‌شود


واکسن‌های ضدآنفلولانزا در برابر این ویروس ما را محافظت نمی‌کنند. این ویروس بسیار جدید است و واکسن مخصوص آن هنوز در دست تحقیقات است.


 شستشوی بینی با نمک برای دفع کرونا مؤثر است


هیچ مدرکی دال بر مؤثر بودن شستشوی بینی با نمک وجود ندارد که نشان دهد مردم با این کار از عفونت و ویروس کرونای جدید محافظت شده‌اند.


آنتی‌بیوتیک‌ها در جلوگیری و معالجه ویروس کرونای جدید مؤثر هستند


آنتی بیوتیک‌های متفاوتی برای انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها تجویز می‌شوند. این نوع ویروس جدید کرونا به هیچ کدام از آنتی‌بیوتیک‌های موجود جواب درمانی نداده است.


 آب و هوای گرم در درمان کرونا موثر است


طبق گفته سازمان بهداشت جهانی این عامل مؤثر نیست و ویروس در دماهای متفاوت به حیات خودش ادامه می‌دهد.


واکسن ویروس کرونا اختراع شده است


در حال حاضر هیچ واکسنی برای درمان کرونای جدید وجود ندارد. دانشمندان کارهای بسیاری را آغاز کرده‌اند اما تولید و کشف واکسنی که در انسان ایمن و موثر باشد، ماه‌های زیادی طول خواهد کشید.


کرونا به طور عمد ایجاد یا منتشر شده است


ویروس‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند. گاهی اوقات، ویروسی در یک حیوان وجود دارد که دچار تغییراتی می‌شود و به انسان منتقل می‌شود.


 سفارش کالا از خارج از کشور افراد را بیمار می‌کند


محققان در حال مطالعه کرونا و چگونگی آلوده شدن افراد هستند. در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی می‌گوید احتمال ابتلا به کووید-۱۹ از یک بسته تجاری وجود ندارد زیرا چند روز سفر کرده است و در دما و شرایط مختلف قرار گرفته است. برای اطمینان از آن می‌توانید به سادگی بسته را با الکل ضدعفونی کنید.


هیچ کودکی مبتلا به کرونا نمی‌شود


این‌که هیچ کودکی مبتلا به کرونا نشده باور غلطی است. در چین یک نوزاد به کرونا مبتلا شده اما آمار ابتلای کودکان به کرونا خیلی کم است و این دلیل کافی نیست که مراقب کودکان نباشیم. در این زمینه متخصصان انگلیسی می‌گویند سیستم ایمنی کودکان بالای پنج سال و نوجوانان کاملا آماده مبارزه با عفونت‌های ویروسی است. آن‌ها ممکن است به ویروس آلوده شوند اما به بیماری بسیار خفیف‌تری مبتلا می‌شوند که علائم عفونت نشان نمی‌دهد.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب