دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 11:38
آنا گزارش می‌دهد؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل جلفا با چه هدفی راه‌اندازی شد؟

راه‌اندازی مراكز علمی توانمند و قوی در منطقه آزاد ارس در همجواری با كشورهای CIS (مستقل یا همسود) جزء يكی استراتژی‌های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس بود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل جلفا نیز با این هدف شکل گرفت.
کد خبر : 504276
photo5830174266597946711.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از جلفا،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی جلفا در حالی پنجم مرداد پانزدهمین سالروز تأسیس خود را سپری کرد که با حمایت مسئولان استانی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان محلی و منطقه آزاد ارس گام‌های خوبی در راستای راه‌اندازی پردیس بین‌الملل این واحد دانشگاهی برداشته شد و امید است در آینده نزدیک به‌عنوان مرکز علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مرز ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای جذب دانشجویان خارجی و جلوگیری از خروج نخبگان علمی تبدیل شود.


این دانشگاه پنجم مرداد 1384 مجوز فعالیت خود را اخذ و بهمن همان سال با جذب 52 دانشجو در دو رشته مکانیک و کامپیوتر رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، دانشگاه آزاد اسلامی جلفا تنها واحد مستقر در استان آذربایجان‌شرقی بوده که در منطقه آزاد ارس واقع شده است.


بیشتر بخوانید:


دانشگاه آزاد اسلامی اعتباری جهانی دارد


دانشگاه آزاد اسلامی جلفا سال 1386 با هدف تبدیل به تنها واحد بین‌المللی استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی به شعبه بین‌الملل دانشگاه ارتقا یافت.


با توجه به همسایگی منطقه آزاد ارس با کشورهای جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان به نظر می‌رسد دانشگاه آزاد اسلامی با درک بهتر موقعیت شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس گام‌های خوبی را در راستای ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برداشته و توجه بیش از پیش به این امرمی‌تواند نویدبخش آینده اثرگذار و موفق این دانشگاه در منطقه آزاد ارس باشد.


فعالیت پردیس‌های بین‌المللی تبریز و تهران  در منطقه آزاد ارس


اکنون پردیس‌های بین‌المللی تبریز و تهران  در منطقه آزاد ارس فعال بوده و سالانه صدها نفر از طالبان علم را به خود جذب می‌کنند و فعالیت این دانشگاه‌ها در کنار دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه آزاد ارس را به قطب علمی استان و شمالغرب کشور تبدیل کرده است. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی باید در رقابت با این دانشگاه‌ها هرچه سریع‌تر روند جذب دانشجو در شعبه بین‌الملل خود را با عنوان پردیس بین‌الملل طی کند.


توجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به موقعیت ویژه و استراتژیک واحد بین‌المللی جلفا در شرایط کنونی می‌تواند در رفع مشکلات و مسائل استان آذربایجان‌شرقی نیز اثرگذار باشد.



واقع شدن این دانشگاه در منطقه آزاد ارس نه تنها امکان راه‌اندازی عملی پردیس بین‌الملل این دانشگاه را در کنار دیگر پردیس‌های بین‌الملل مستقر در منطقه آزاد فراهم می‌کند؛ بلکه با وجود بسترهای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی منطقه آزاد ارس راه را برای فعالیت، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای که از سیاست‌های کنونی دانشگاه آزاد اسلامی نیز هست، فراهم خواهد کرد.


منطقه آزاد ارس اکنون بزرگ‌ترین مجتمع‌های گلخانه‌ای کشور را در خود جای داده است؛ همچنین با توجه به داشتن ظرفیت‌های گردشگری قابل توجه سالانه با جذب میلیون‌ها گردشگر توانسته به قطب گردشگری کشور نیز تبدیل شود.


پیشرفت‌های صنعتی این منطقه نیز با وجود کارخانجات و کارگاه‌های تولید خودرو، موتور، ام دی اف، کفش، کالاهای بهداشتی و آرایشی و محصولات پالایشگاهی و ...، امروز مؤید توجه بیشتر به این منطقه است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته