دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1399 - 10:37
آنا گزارش ‌می‌دهد؛

تلاش نتانیاهو برای جنگ‌درمانی پیش از انتخابات آمریکا

«جنگ‌درمانی»، سیاستی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فارغ از حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از وی با هدف سرپوش گذاشتن بر مشکلات فعلی و فرار رو به جلو از مشکلات داخلی و خارجی دنبال می‌کند.
کد خبر : 504018
50.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نشانه‌های درماندگی و واماندگی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر آشکار می‌شود؛ چه اینکه نتوانست کابینه مستقلی تشکیل دهد و تشکیل کابینه ائتلافی وی با بنی گانتز، رئیس جریان آبی-سفیدها همچنان ناکارآمد است. بحران داخلی در این رژیم به‌حدی است که تحلیلگران برجسته نظامی صهیونیست بی‌پروا از شکست راهبردهای دولت تحت هدایت نتانیاهو به‌ویژه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی سخن می‌گویند. 




بیشتر بخوانید:


حزب‌الله اگر بخواهد تابستان داغ را به تل‌آویو منتقل می‌کند




طبق این گزارش، به بن‌بست کشیده شدن سیاست‌های خارجی نتانیاهو از سویی و محکوم شدن وی در پرونده‌های مهم فساد تاریخ رژیم غاصب صهیونیستی باعث شده است تا برای فرار از رسوایی و شکست به حربه جنگ متوسل شود تا به‌نوعی افکار عمومی منطقه و جهان را معطوف خود کند. شاید بتوان گفت «جنگ‌درمانی»، همان سیاستی است که نخست‌وزیر درمانده رژیم صهیونیستی فارغ از حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی (که بی‌تردید حمایت‌ها و چراغ سبزی در کار است) دنبال می‌کند. از این‌رو تعبیر جنگ‌درمانی را به‌کار می‌بریم که نتانیاهو به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات فعلی و فرار رو به جلوست تا خود را از مشکلات داخلی تبرئه کند.


دونالد ترامپ - بنیامین نتانیاهو


دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو


نتانیاهو فرصت حدود 100 روزه باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فرصتی دیده است تا به این وسیله بتواند خط‌مشی کینه‌توزانه خود نسبت به ایران به‌عنوان پرچمدار محور مقاومت و دیگر بازوان این جریان در عراق، سوریه و لبنان را که در سال‌های گذشته در عملیاتی کردن آن‌ها ناکام مانده یا سرخورده شده بود، پیاده‌سازی کند.



ناگفته پیداست می‌توان رد پای سیاست کینه‌توزانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در برخی حوادث اخیر ایران، لبنان و جنوب سوریه مشاهده کرد.



در هر صورت جنگ‌درمانی نتانیاهو دلایل زیادی دارد که در ذیل برخی از این موارد بیان می‌شود:


- اعتراضات گسترده به فساد، فقر، بی‌کاری و کنترل نشدن شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی


- باز شدن مجدد پرونده فساد نتانیاهو در دادگاه


- تلاش هم‌حزبی‌های نتانیاهو برای برکناری وی از ریاست حزب لیکود


- نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در حملات سایبری و فیزیکی به برخی مراکز ایرانی مانند نطنز و بندر شهید رجایی


- افزایش میزان آمادگی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر


- احتمال تک دوره‌ای شدن حضور ترامپ بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا و رخ دادن تغییرات در کاخ سفید
- حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه که به شهادت یک عضو ارشد حزب‌الله لبنان منجر شد.


- اصرار رژیم صهیونیستی بر تجزیه کرانه ‌باختری در قالب «طرح الحاق»
- تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه (با هدف حمایت احتمالی)


با توجه به آنچه گفته شد، می‌توان دریافت کابینه رژیم صهیونیستی که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد، به بن‌بست رسیده و ناچار است چه با آمادگی و چه بدون آن، از وقوع درگیری نظامی در آینده نزدیک استقبال کند. «عاموس هرئیل»، کارشناس نظامی رژيم صهيونيستی دراین‌باره معتقد است که حزب‌الله لبنان در حال آماده‌سازی خود برای پاسخ نظامی به شهادت یکی از نیروهایش در حمله چند روز پیش جنگنده‌های اسرائیل به فرودگاه دمشق است. 


حزب‌الله لبنان


نیروهای حزب‌الله لبنان


سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش‌تر هشدار داده بود هر نیروی حزب‌الله به شهادت برسد، مسئولیت آن با رژیم صهیونیستی است و حق پاسخ مناسب در مکان و زمان مناسب برای مقاومت محفوظ خواهد ماند. هرئیل با توجه به این اظهارات سید مقاومت لبنان عنوان کرد: تنش به‌وجودآمده حزب‌الله را در موقعیت انتقام‌گیری قرار داده و این در حالی است که آن‌ها می‌خواهند پاسخ حملات انجام‌شده به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را در سوریه بدهند. 


در عرصه رسانه‌ای، پایگاه‌ها و شبکه‌های خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند دستگاه امنیتی این رژیم از ترس واکنش حزب‌الله لبنان، در مرزهای شمالی به حالت آماده‌باش درآمده است و اعلام رسمی خبر شهادت عضو ارشد حزب‌الله به منزله واکنش این جنبش‌ در آینده خواهد بود. بنابراین می‌توان احتمال داد تل‌آویو گسترش درگیری‌ها پس از پاسخ حزب‌الله را در دستور کار قرار خواهد داد و حتی وقوع «جنگ محدود» با لبنان خارج از انتظار نیست؛ مشابه اقدامی که آوریل گذشته انجام داد و به سه مقر نظامی در نوار مرزی حمله کرد؛ اقدام محدودی که پس از حمله موشکی به منطقه محاصره شده به‌وسیله حزب‌الله در مرز سوریه و لبنان انجام شد. 


حزب‌الله همچنین در سپتامبر ۲۰۱۹ در واکنش به  شهادت دو نفر از نیروهایش در جولان سوریه حمله موشکی به گروهی از نظامیان صهیونیست انجام داد که البته با واکنش تل‌آویو مواجه شد و رژیم صهیونیستی حمله دیگری را به حومه جنوبی بیروت انجام داد. حال سوال اینجاست که با توجه به تحولات کنونی راه مقابله با دشمن صهیونیستی چیست؟ برخی راهکارها به شرح زیر است:


سیدحسن نصرالله


سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان
نخست، تبیین تلاش‌‌های خرابکارانه نتانیاهو و تمایلش به جنگ‌درمانی پیش از انتخابات آمریکا تا در این حربه حزب‌الله یا ایران به جنگ‌افروزی متهم نشوند.


دوم، سلب آسایش روانی از تصمیم‌سازان تل‌آویو و نظامیان رژیم صهیونیستی به نحوی که تا زمان انتقام حزب‌الله آسایش روانی نداشته باشند.
سوم، تبیین و توضیح مواضع صحیح و صریح مقاومت در پاسخ به هرگونه جنایت رژیم صهیونیستی. ضمن اینکه باید از حق بازدارندگی محور مقاومت که در سیاست تقابل حزب‌الله خلاصه خواهد شد، دفاع شود.


چهارم، آمریکا باید درک کند پاسخ قاطع ایران به جنایت فرودگاه بغداد و شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملی نشده است، لذا هرگونه حمایت احتمالی از رژیم صهیونیستی، انتقام مذکور را جلو خواهد انداخت.
پنجم، آگاه‌سازی و هشدار به رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد توازن وحشت در فضای مجازی، به این ترتیب که تصمیم‌سازان صهیونیست‌ باید بدانند هرگونه تلاش برای ترور سیدحسن‌نصرالله یا آغاز جنگ جدید علیه لبنان با پاسخ قاطع، سریع و دردناک جبهه واحد مقاومت همراه خواهد بود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته