دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1398 - 12:27
نویسنده اولین کتاب زبان بدن ایرانی در گفتگو با آنا؛

زبان بدن نتانیاهو چه می‌گوید؟/ تفسیر حرکات چانه و دست‌های بسته نخست‌وزیر صهیونیست‌ها

یک متخصص، زبان بدن نتانیاهو در پاسخ به تهدیدات دبیر کل حزب‌الله لبنان را تجزیه‌وتحلیل کرده و نتایجی خواندنی را آشکار ساخته است.
کد خبر : 413239

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا- حسین ارجلو؛ هفته گذشته بود که دو فروند پهپاد متجاوز صهیونیستی به دفتر مطبوعاتی حزب‌الله لبنان در محله ضاحیه واقع در جنوب بیروت حمله بردند. «محمد عفیف»، یکی از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یکی از این پرنده‌های بدون سرنشین اسرائیلی بامداد یکشنبه، سوم شهریور، حامل مواد منفجره که اصطلاحاً «پهپاد انتحاری» نامیده می‌شود، به ساختمان مرکز مطبوعات حزب‌الله برخورد و خساراتی جزئی به ساختمان آن ازجمله شکستن شیشه‌ها وارد کرد. پهپاد دوم نیز با همین مأموریت وارد لبنان شد اما به گفته وی، پیش از انفجار، در تله حزب‌الله گرفتار و بدون انفجار ساقط شد.


تهدید رعب‌آور سید حسن نصرالله


«سید حسن نصرالله»، دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان نیز عصر همان روز در سخنرانی خود به مناسبت دومین سالگرد آزادی «جرود عرسال» در سال 2017 سخنرانی کوبنده‌ای ایراد و صهیونیست‌ها را تهدید کرد که در آینده نزدیک، پاسخ خون‌باری دریافت خواهند کرد. وی تأکید کرد: «ما در مقاومت هرگز به تکرار این روند، هرچقدر هم هزینه داشته باشد، اجازه نخواهیم داد. دیگر زمانی که هواپیماهای اسرائیل به حریم هوایی لبنان وارد می‌شدند و به مناطق و مواضع لبنان حمله می‌کردند و این رژیم در فلسطین در امنیت بود، به سر آمده است». سید مقاومت افزود: «به ارتش اسرائیل در مرز می‌گویم که در کنار دیوار حائل، یک‌پا و نیم (تکیه داده به دیوار) بایست و منتظر ما باش؛ یک روز، دو روز یا سه و یا چهار روز منتظر باش و به اسرائیلی‌ها می‌گویم که آنچه دیشب اتفاق افتاد، نمی‌شود بر آن سکوت کرد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال انتخابات است و احزاب اسرائیلی عادتشان این بود که انتخابات در فلسطین اشغالی با خون مردم منطقه برگزار شود. ولی این دفعه، انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد و او (نتانیاهو) از هر جایی برای شما دردسر ایجاد می‌کند و می‌آورد؛ از عراق، سوریه و لبنان...اسرائیلی‌ها از الآن بدانند که پاسخ خواهیم داد و هرگز برای پاسخ دادن به حمله دیروز منتظر کسی در دنیا نخواهیم ماند».



پیام سردار سلیمانی؛ دست‌وپازدن‌های آخر رژیم صهیونیستی


فردای حمله ناکام صهیونیست‌ها، سردار سرلشکر، «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس نیز به آن واکنش نشان داد و در حساب توئیتری که منتسب به ایشان است پیامی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با این مضمون منتشر شد: «قطعاً این عملیات‌های دیوانه‌وار، آخرین دست‌وپازدن‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.»



پیشنهاد نتانیاهو به سید حسن نصرالله


پس‌ از این بود که نتانیاهو دو روز بعد از حمله پهپادهای صهیونیستی و واکنش قاطعانه سید مقاومت، در حساب توئیتری خود نوشت که سخنان دبیرکل حزب‌الله را شنیده و افزود: «به نصرالله پیشنهاد می‌کنم کمی آرام‌تر باشد.» دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نیز ویدئویی 17 ثانیه‌ای از وی منتشر کرد که در آن بار دیگر تلاش کرد با ترفند «فرار روبه‌جلو»، نوعی تهدید تصنعی را نمایش دهد و از جامعه به‌اصطلاح بین‌المللی خواست که جلوی حملات قریب‌الوقوع علیه صهیونیست‌ها را بگیرد. نکته‌ای که در این میان قابل‌توجه است، وحشت و هراس نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش و زبان بدن وی در این ویدئوی کوتاه است.





پلک زدن‌هایی از سر ترس!


دکتر «سید مازیار میر»، نویسنده اولین کتاب زبان بدن ایرانی در این خصوص و در گفتگو با خبرگزاری آنا می‌گوید: تعداد پلک زدن‌های نتانیاهو طی این سخنرانی از حد استاندارد بیشتر است و گاهی اوقات حتی بهت‌زده می‌شود.


وی ویژگی اظهارات او وقتی به موضوع ایران می‌پردازد را «تونالیته خاص صدا» و «کلیدواژه‌های اختصاصی» عنوان کرد و افزود: حالت چانه نتانیاهو وقتی می‌خواهد تهاجمی و درعین‌حال تحکمی صحبت کند، به پایین متمایل است.


عضو مدیران برتر اتحادیه اروپا با اشاره به حالت دست‌های وی تصریح کرد که دامنه حرکت دست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بسیار رفت و برگشتی و خشک و قالبی است.


مدرس و مشاور مؤسسه دانش مطالعات غرب آسیا و اصحاب رسانه‌های کشور با تحلیل عمیق‌تر زبان بدن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این نکته اشاره کرد که «پلک زدن‌ها، آب دهان قورت دادن‌ها، واکنش و محدوده حرکت دست‌ها، آرنج‌های چسبیده به بدن به هنگام حرف زدن و حرکات رفت و برگشتی دست‌ها، همه این‌ها دال بر این است که وی به چیزی که می‌گوید به‌هیچ‌عنوان اعتقاد ندارد، می‌داند که دارد دروغ می‌گوید و چرندیات و مزخرفاتی به زبان می‌آورد که حتی نمی‌تواند آن‌ها را عملی کند.»


«میر» افزود: «سید حسن نصرالله با قاطعیت گفته است که منتظر بمباران‌ها و اسیر کردن‌های اسرائیلی‌ها باش. سردار قاسم سلیمانی هم دستوراتی داده و این‌ها الان به‌شدت ترسیده‌اند، ترس را می‌شود در صورتش کاملاً دید.»


مازیار میر


استاد آموزش زبان بدن با طرح این پرسش که نتانیاهو می‌داند ایران نسبت به سخنان وی «هیچ» واکنشی نشان نخواهد داد، پس چرا چنین اظهاراتی بر زبان می‌آورد؟ افزود: «علت این است که او می‌خواهد چهره‌ای صلح‌طلب از خود نشان دهد و فقط مصرف عمومی دارد. خودش هم می‌فهمد دروغ می‌گوید و بیشتر مصرفی جدای از تحولات منطقه‌ای دارد. شاید جامعه هدف این ویدئو شهرک‌نشینان صهیونیست هستند تا به مردمش بگوید ما همه تلاش خود را کردیم اما واقعیت آن است که تحکم، دست‌های بسته، حرکت‌های رفت و برگشتی و دامنه کم حرکات دست نشان‌دهنده این است که وی چیزهایی می‌گوید که نه قسمتی از آن بلکه همه آن، از ابتدا تا انتها کاملاً کذب است.»


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته