دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1399 - 15:46
قاسمی پیربلوطی:

برنامه‌های راهبردی دفتر مشاوره‌ امین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس عملیاتی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: برنامه‌های راهبردی دفتر مشاوره‌ امین این دانشگاه عملیاتی می‌شود.
کد خبر : 501936
IMG_9429.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، عبدالله قاسمی پیربلوطی در نشست با دادستان شهرستان ملارد که در دفتر دادستانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نهادی که مستقیماً با قشر جوان جامعه در ارتباط است، نقش مهمی در تعمیق ارزش‌های فرهنگی، رفع مشکلات خانه و خانواده و تقویت بنیان خانواده ایفا می‌کند.


وی با بیان اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقش و وظیفه جوانان در حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی بسیار خطیر است، اضافه کرد: باید با برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تقویت جریان‌های رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی، تقویت برنامه‌های مشاوره‌ای و توسعه فعالیت دفتر مشاوره‌ امین در بخش‌های مختلف شغلی و تحصیلی، حقوقی و روانشناسی، مددکاری اجتماعی، بهداشت و سلامت فردی، بهداشت و سلامت روانی به اهداف خود برسیم.


بیشتر بخوانید:


نقش مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش آمار طلاق


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران افزود: در شرایط بحران کرونایی انسجام خانواده‌ها، رفع مشکلات و نیازهای اولیه مردم از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، آرامش روحی، امید به زندگی، تقویت استعدادهای درونی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی متناسب با شرایط فعلی جامعه از موضوعات بسیار مهم است.



قاسمی پیربلوطی ادامه داد: اهمیت دادن به این مقوله صرفاً مختص حوزه مرکز مشاوره امین  یا یک قشر خاص نیست؛ بلکه استادان و کارکنان نقش مهمی در ترویج فرهنگ استفاده از مشاوره و سلامت خانواده‌ها برعهده دارند.


وی عنوان کرد: ارائه راهکارهای فکری و مشاوره جزء ویژگی‌های حرفه‌ای اخلاق اسلامی دانشگاهیان در زمینه توسعه سرمایه‌های انسانی حفظ و انسجام خانواده، تقویت بنیان خانواده، تبلیغ سبک زندگی اسلامی، استفاده از الگوهایی در سبک زندگی جوانان، ایجاد خلّاقیت‌های فکری، ایده‌پروری و راهبردی کردن اهداف و برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.


در این دیدار مقرر شد کارگروه مشترکی برای همکاری و ارائه مشاوره از طریق مرکز مشاوره امین تشکیل و راهکارهای  مشترک همکاری بررسی شود.


انتهای پیام /4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته