طرح فاصلهگذاری اجتماعی در فروشگاههای موادغذایی چگونه است؟
طرح فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در فروشگاههای موادغذایی، فروشگاههای زنجیرهای و هایپرمارکت از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصلهگذاری اجتماعی در فروشگاههای موادغذایی، فروشگاههای زنجیرهای و هایپرمارکت اعلام شد.
بخشی از دستورالعملهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در فروشگاههای موادغذایی، فروشگاههای زنجیرهای و هایپرمارکت بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
- از محافظ یا شیلدهای محافظتی (پلاستیکی یا شیشهای) برای میز صندوقدار و نوار نقاله متحرک یا پیشخوان فروش استفاده شود.
- تمامی صندوقهای فروشگاه مجهز به کاور پلاستیکی جداکننده باشند.
- تمامی کارکنان باید از ماسک و شیلد (محافظ پلاستیکی) استفاده کنند.
- پرداخت پول فقط از طریق الکترونیکی انجام شود.
- تب سنجی مشتریان قبل از ورودانجام و از ورود افراد با تب بالای 37/8 درجه جلوگیری شود.
- دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان قرار داده شود.
- از طریق کنترل، تعداد افراد ورودی به فروشگاه از ایجاد صفهای طویل در جلو صندوقدار جلوگیری شود.
- در صفهای صندوق فاصله یکمتر رعایت شود.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصلهگذاری اجتماعی در موادغذایی، فروشگاههای زنجیرهای و هایپرمارکت مواردی را بهمنظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:
- در صورت سرو غذای گرم توسط شاغلین، میز غذاخوری بایستی از پوشش یکبار مصرف استفاده شود و بعد از هر بار مصرف تعویض شود.
- از دستمال مشترک برای تمیز کردن قفسه، ویترین و یخچال استفاده نشود.
- لازم است در فروشگاههای مواد غذایی سطلهای دردار پدالی به تعداد کافی پیشبینی شود.
انتهای پیام/ ۴۱۰۵
انتهای پیام/