دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 09:18
ایزدخواه در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

ضرورت‌های تشکیل کمیسیون فضای مجازی مجلس/ سامانه‌ای برای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت تشکیل کمیسیون فضای مجازی در مجلس تأکید کرد و گفت: شاید در بحث زیر ساخت‌ها به جهان نزدیک شویم، اما در بخش سیاست‌گذاری‌ها به‌ویژه در حوزه محتوایی هنوز ضعیف هستیم.
کد خبر : 501244
636751111748376891.jpg

روح‌الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در مجلس، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر لزوم ایجاد چنین کمیسیونی احساس می‌شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و اقتصاد دیجیتال بخش مهم و مستقلی از فضای فرهنگی و اقتصادی کشور است، افزود: این فضاها اقتضائات خاص خود را داشته، از این رو لازم است سیاست‌گذاری صحیحی در این‌باره صورت بگیرد.


وی با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری در بخش‌های مذکور با ضعف‌هایی مواجه بوده است، تصریح کرد: شاید در بحث زیر ساخت‌ها بتوانیم به جهان نزدیک شویم، اما در بخش سیاست‌گذاری‌ها به‌ویژه در حوزه محتوایی هنوز ضعیف هستیم.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از 20 سال از تصویب دولت الکترونیک هنوز اثری از آن مشاهده نمی‌کنیم، یادآور شد: متاسفانه در بحث قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که مصوبه پنج سال پیش مجلس است، بانک اطلاعاتی نداریم و هنوز سیستم مورد نظر آن روی زمین مانده که این نشان می‌دهد در این حوزه ضعف داریم.


ایزد‌خواه با اشاره به اینکه باید جداگانه به موضوع فضای مجازی و مسائل مرتبط با آن رسیدگی شود، افزود: باید نیروی متمرکزی در این مسائل داشته باشیم تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به امضای طرح تشکیل کمیسیون مذکور، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع باید کمیسیون مستقلی برای آن در مجلس تشکیل شود.


انتهای پیام/4151/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته