دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1399 - 07:30
عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با آنا:

نمی‌توانیم لیگ کشتی را تعطیل کنیم/ ستاد مقابله با کرونا باید مجوز صادر کند

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: نمی‌توانیم لیگ کشتی را تعطیل کنیم. برنامه‌ریزی‌های مربوط به برگزاری این رقابت‌ها را انجام می‌دهیم و تصمیم نهایی را به ستاد مقابله با کرونا می‌سپاریم.
کد خبر : 501187
کشتی آزاد.jpg

عبدالمهدی نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی گفت: کشتی‌گیران مدت‌هاست منتظرند تا این رقابت‌های لیگ برگزار شود و ما به خیلی از اسپانسرها متعهد هستیم و ضمن اینکه کشتی‌گیران به جز لیگ منبع درآمد دیگری ندارند. زمانی که ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را داد، خیلی امیدوار بودیم که در مورد کشتی هم این موضوع صدق کند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. اصلاً پیش‌بینی شیوع مجدد کرونا را نمی‌کردیم.


وی گفت: در حال حاضر شدت شیوع این ویروس منحوس به اوج رسیده، طبق زمانی که با مسئولان وزارت ورزش هماهنگ کرده بودیم احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی را در هفته دوم مرداد ماه پیش‌بینی کرده بودیم؛ اما از یک طرف اتحادیه جهانی کلیه رقابت‌های این رشته ورزشی را که تا 10 تیر ماه تعطیل کرده بود، این زمان را مجدداً تمدید کرد و تا دهم شهریور هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه کشتی یا برگزاری مسابقات این رشته صورت نمی‌گیرد. بنابراین ما هم منتظر هستیم که ببینیم در روزهای آینده شرایط به چه صورت خواهد بود.


رئیس سازمان لیگ کشتی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه این بیماری فعلاً تا زمان کشف واکسن آن همراه ما خواهد بود، نمی‌توانیم برنامه‌های خود را تعطیل کنیم. در حال حاضر ثبت‌نام از کشتی‌گیران در سازمان لیگ صورت می‌گیرد و قراردادهای آنها ثبت می‌شود. به سالن‌های ورزشی رسیدگی می‌کنیم و وضعیت آنها را بررسی خواهیم کرد. ID کارت مسابقات را فراهم می‌کنیم تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری مسابقات را به ما بدهد، به سرعت رقابت‌های لیگ را آغاز می‌کنیم. هر چند که اولویت اصلی، سلامتی ورزشکاران است و ما هم به این موضوع تأکید داریم.


نصیرزاده بیان کرد: در فدراسیون کشتی یک پروتکل تنظیم شده است و آن را برای ستاد مقابله با کرونا ارسال کرده‌ایم اما هنوز جواب نهایی را به ما اعلام نکرده‌اند. تمام تلاش ما این است که شرایط را برای برگزاری رقابت‌ها با مجوز ستاد مقابله با کرونا فراهم کنیم. آخرین مهلت ثبت قراردادهای لیگ کشتی 25 تیر ماه بود که این زمان را تا پنجم مرداد تمدید کردیم تا به تیم‌ها فرصت بدهیم کشتی‌گیران مورد نظر خود و از جمله ورزشکاران خارجی را جذب کنند. پیش‌بینی ما این است که هفته دوم شهریور ماه برگزاری مسابقات لیگ را در دستور کار خود قرار دهیم. به هر حال نمی‌توانیم لیگ را تعطیل کنیم. برنامه‌ریزی‌های مربوط به برگزاری این رقابت‌ها را انجام می‌دهیم و تصمیم نهایی را به ستاد مقابله با کرونا می‌سپاریم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته