دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1399 - 07:30
آنا گزارش می‌دهد؛

برگزاری لیگ کشتی به چه قیمت؟!/ سلامت کشتی‌گیران نادیده گرفته نشود!

لیگ برتر کشتی با تصمیم سازمان لیگ قرار است اوایل مردادماه آغاز شود و این در حالی است که این روزها شدت شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است.
کد خبر : 499593

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، موج دوم شیوع ویروس کرونا در حالی این روزها شدت گرفته است که آمار مبتلایان و افراد فوت شده بیشتر از گذشته شده و نگرانی روز به روز افزایش پیدا کرده است. شرایطی که این ویروس منحوس برای ورزش ایران رقم زده است به نظر می‌رسد دوباره با موجی از تعطیلی در ورزش ایران روبه‌رو شویم.


اوسط خردادماه ستاد مقابله با کرونا بسته به وضعیت استان‌ها (‌قرمز، زرد و سفید) فعالیت برخی رشته‌های ورزشی را صادر کرد. البته رشته‌های مانند بوکس، جودو، کشتی و تکواندو مجوز فعالیت نداشتند و همچنین برخی رشته‌های انفرادی هم با وجود مجوز به دلیل شرایط فعلی هنوز تمرینات را آغاز نکرده‌اند.


در شرایطی که روز به روز وضعیت این ویروس منحوس وخیم‌تر می‌شود؛ اهالی کشتی به دنبال برگزاری لیگ کشتی هستند. در ابتدا با توجه به شیوع این ویروس، اتحادیه جهانی کشتی تمامی فعالیت‌های مربوط به این رشته را تا 10 تیرماه لغو کرده بود؛ بعد از جلسه اعضای فنی اتحادیه جهانی این زمان تمدید شد و به 10 شهریور موکول شد. قرار بود طبق زمان‌بندی مسابقات لیگ کشتی اوایل مردادماه برگزار شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این زمان به اوایل شهریورماه موکول شده است و باید دید در آن زمان لیگ کشتی برگزار خواهد شد یا خیر.


در حال حاضر کشتی‌گیران و مربیان هر روز با حضور در سازمان لیگ قراردادهای خود را ثبت می‌کنند. مسئولان تیم‌های دانشگاه آزاد، ایران مال و دریاچه ارومیه با حضور در سازمان لیگ با کشتی‌گیران قرارداد ثبت می‌کنند و همه چیز برای برگزاری لیگ کشتی فراهم شده است. مسئولان کشتی ایران هم چند ماه است که با سفر به شهرهای مختلف به دنبال حضور تیم‌ها در لیگ هستند تا تنور رقابت‌های لیگ را گرم کنند که البته تا حدودی هم موفق عمل کردند.


با شیوع ویروس کرونا این روزها سلامت ورزشکاران در اولویت است و بدون شک  تصمیمات عجیب و غریب می‌تواند آینده ورزش ایران را به خطر بیندازد. هم‌اکنون فعالیت لیگ برتر فوتبال دوباره از سر گرفته شده است و در حالی که خیلی‌ها موافق آغاز دوباره لیگ برتر نبودند اما تصمیم‌گیری در نهایت سبب شد این رقابت‌ها برگزار شود و حالا نتیجه آن ابتلا شدن چند بازیکن لیگ برتری به ویروس کروناست و شاید مسابقات لیگ برتر فوتبال دوباره با تعطیلی روبه‌رو شود.


خیلی از اهالی فوتبال معتقدند از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال تصمیم اشتباهی بود و حالا برگزاری لیگ کشتی با وجود اینکه این رشته پربرخورد است بدون شک مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر اتحادیه جهانی کشتی تمامی مسابقات پیش‌ روی این رشته ورزشی را تا 10 شهریورماه لغو کرده است و بعید به نظر می‌رسد مسابقات لیگ کشتی ایران اوایل مردادماه شروع شود.


برخی قهرمان در لیگ کشتی قرار است سال آینده در رقابت‌های المپیک به میدان بروند و در صورت ابتلای هر کدام از این کشتی‌گیران به ویروس کرونا می‌تواند آینده ورزش آن‌ها دچار مشکل شود.حسن یزدانی نابغه کشتی ایران چند روز پیش عنوان کرده بود به هیچ عنوان صلاح نیست مسابقات لیگ برگزار شود.


به هر حال باید دید فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی چه تدبیری می‌اندیشد. بدون شک طبق پروتکل بهداشتی در صورت برگزاری لیگ باید ابتدا از کشتی‌گیران تست بگیرند و این کار هم هزینه زیادی روی دست باشگاه‌ها می‌گذارد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته