دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت خبر داد؛

آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن ایرانی کرونا روی مدل حیوانی

وزیر بهداشت در دومین نمایشگاه بین‌المللی «فارمکس» از موفقیت دانشمندان ایرانی در آزمودن واکسن ایرانی کرونا بر روی مدل حیوانی خبر داد.
کد خبر : 498822
thum-1d363af8033d2bfe3139-img-20190726-wa0000.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید نمکی وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه «فارمکس» گفت:کووید-۱۹ برای دنیا بلا بود ولی درس‌های بزرگی هم داشت آن هم این بود که ما در جهان در عین آگاهی بسیار ناآگاه هستیم و دومین درس این بود کشورها خیلی قدرتمند نیستند و کشورهایی که تحریم بودند در این اقیانوس عظیم پرتلاطم مشکل به‌خوبی شنا کردند.


وزیر بهداشت تأکید کرد: ایران در طول ۶۰ روز از نیازمند به تولیدکننده تبدیل شد که این دستاورد بزرگی است و دانشمندان ما به‌سرعت در حال بررسی برای ساخت واکسن کرونا هستند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشتند.


نمکی گفت: دانشمندان ما بررسی بر روی مدل حیوانی واکسن کرونا را با موفقیت پاس کردند و به‌زودی خبرهایی خوبی در این موضوع منتشر می‌شود.


وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته سال پرافتخاری در زمینهٔ صنعت دارو برای ایران بود که علی‌رغم فشار تمام تحریم‌های ظالمانه آمریکا حدود ۶۰۰ میلیون یورو در زمینهٔ دارویی صرفه‌جویی شد.


نمکی افزود: در سال ۹۸ با وجود مشکلاتی مانند سیلاب، آنفلوآنزا- h1 و پذیرایی از زائران اربعین، پیش‌بینی شد تا ۵۰ درصد ارزبری در کشور افزایش یابد ولی با حمایت تولیدکنندگان داخلی و همکاری سازمان غذا و دارو توانستیم ۲۰ درصد کاهش ارزبری داشته باشیم.


وزیر بهداشت بیان کرد: امروز هیچ بیماری در کشور سرگردان دارو نیست و همچنین یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت دارویی بحث مواد اولیه بود که مشکلات زیادی را ایجاد کرد که بسیاری از کشورهای دنیا درگیر این موضوع بوده و هستند.


وی گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخل و تلاش برای تأمین مواد اولیه برای دارو و همچنین با همدلی سازندگان دارو امروز در صنعت داروسازی موفقیت بزرگی برای کشور ایجاد شده است.


نمکی گفت: یکی از بزرگ‌ترین بحث‌ها این بود که ما چرا با وجود داشتن پتروشیمی قوی باید بسیاری از پروتکل‌های ساخت دارو را در جای دیگر تهیه کنیم؛ اما امسال در سال جهش تولید گام‌های خوبی در زمینهٔ تولید دارو برداشته شد.


وی گفت: گام‌های خوبی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران برداشتیم و به‌زودی بزرگ‌ترین صادرکننده صنعت دارویی با ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت خواهیم بود.


انتهای پیام/۴۱۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته