دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1399 - 16:38

تصفیه‌خانه مسیل سرخه حصار احداث می‌شود

با هدف مدیریت روان‌آب‌ها، طرح ساخت تصفیه‌خانه مسیل سرخه حصار به مساحت هزار متر مربع در دستور کار شهرداری منطقه 13 قرار دارد.
کد خبر : 498672
bc9d048f6d0-1fa971362-c3d89db4d.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی رحمان‌زاده در خصوص ساخت تصفیه‌خانه استاندارد در شهرداری منطقه 13 تهران گفت: بر اساس پتانسیل محیط زیستی محدوده و به‌منظور مدیریت روان آب‌ها (مسیل سرخه‌حصار)، تصفیه‌خانه استاندارد با حدود هزار متر مربع مساحت به‌صورت زیرزمینی در خیابان اطلسی بوستان جنگلی سرخه حصار ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به فاز اجرایی ساخت تصفیه‌خانه مسیل سرخه‌حصار افزود: مطالعات اولیه، امکان سنجی، جانمایی محل و طراحی اولیه به ثمر رسیده  که به زودی با همکاری معاونت‌های  فنی و عمرانی و خدمات شهری و محیط زیست به مرحله اجرا می‌رسد.


به گفته شهردار منطقه 13 تهران این تصفیه‌خانه در واقع آب مسیل سرخه‌حصار را هدایت و تصفیه می‌کند تا میزانی از آب مورد نیاز بوستان جنگلی سرخه حصار از این طریق تأمین شود.


رحمان‌زاده با اشاره به تأمین آب بوستان جنگلی سرخه‌حصار و حفظ فضای سبز آن به‌عنوان یکی از اولویت‌های منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با استفاده از روش‌های نوین آبیاری هوشمند، فضای سبز این محدوده آبیاری می‌شود.


وی افزود: برای استفاده آب مسیل سرخه‌حصار در آبیاری درختان نیازمند تصفیه آن هستیم تا قابلیت و استاندارد آبیاری کشاورزی را پیدا کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته