دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1399 - 10:56
آنا گزارش می‌دهد؛

شهرداری تهران آبیاری حوضی را جایگزین آبیاری قطره‌ای کرد! +تصاویر

شهرداری تهران در بخشی از معابر و خیابان‌های پایتخت به‌جای استفاده بهینه از منابع آبی به شیوه‌ای اسراف‌کارانه به آبیاری گیاهان در معابر شهری می‌پردازد.
کد خبر : 494436
Presentation1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، استفاده بهینه از منابع طبیعی همچون آب همواره مورد تأکید بوده و اهمیت این موضوع در فصل گرما به‌دلیل کاهش محسوس بارش‌ها دوچندان می‌‌شود.


در این میان سازمان‌ها و ارگان‌هایی همچون شهرداری‌ها که در بخشی از خدماتی که ارائه می‌دهند از این منابع آبی استفاده می‌کنند نقش مهمی هم در فرهنگ‌سازی استفاده از این منابع و همچنین میزان استفاده از آن دارند اما در مواردی بی‌توجهی در مصرف آب از سوی شهرداری‌ها دیده می‌شود.


در نمونه‌ای از این موارد در منطقه 12 شهرداری تهران آبیاری درختان در خیابان فردوسی به شکلی بسیار اسراف‌کارانه در جریان است.


درحالی‌که مدیریت شهری تهران مرتب از حذف شیوه‌های سنتی و به‌کارگیری شیوه‌های مکانیزه، آبیاری قطره‌ای و ... سخن به میان می‌آورد، شهرداری این منطقه در اقدامی مبتکرانه به آبیاری حوضی روی آورده است. به‌طوری‌که برای هر درخت در خیابانی در ناحیه یک شهرداری این منطقه لوله‌کشی شده و آنقدر آب در فضای مربوط به آن درخت ریخته شده که پس از مدت کوتاهی آب از آن لبریز می‌شود و به خیابان می‌ریزد.


این در حالی است که درست در آن سوی خیابان، خاک درختان و گیاهان درون آن از خشکی ترک خورده است.








مشخص نیست شهرداری منطقه 12 چه اصلی را در استفاده از منابع آبی در آبیاری گیاهان موجود در معابر شهری رعایت می‌کند؟


خبرگزاری آنا آماده دریافت و انتشار پاسخ شهرداری در ارتباط با این نحوه عملکرد خواهد بود.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته