دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1397 - 12:33
مختاری خبر داد:

استفاده از پساب تسویه‌شده در آبیاری فضای سبز تهران تا سال 1410

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا سال ۱۴۱۰ برای آبیاری کل فضای سبز شهر تهران از پساب تسویه‌شده استفاده می‌شود.
کد خبر : 361659
IMAGE634719044495148173.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی محمد مختاری پیش‌ازظهر امروز در حاشیه آیین بازآفرینی باغ عبقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی نشست‌هایی که بین آقایان حناچی و سعیدی‌کیا انجام شد توافق گردید تا باغ‌هایی که در اختیار بنیاد مستضعفان است برای استفاده عموم در اختیار شهرداری قرار گیرد.


وی ادامه داد: در همین خصوص باغ وثوق‌الدوله به مساحت 2.5 هکتار در منطقه ۱۴ و عقبری در منطقه ۲ به وسعت ۱۱ هزار متر به‌منظور بازآفرینی در اختیار شهرداری قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت ماه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این‌که شهردار تهران دستور داده تا نسبت به خرید باغات ارگان‌ها در مناطقی که دارای بافت‌های فشرده مسکونی هستند اقدام شود، گفت: مناطق ۷، ۱۰،۸ ،۱۱ و ۲۲ از جمله مناطقی هستند که از لحاظ فضای سبز کم‌برخوردار هستند و طبق دستور شهردار در مرحله اول باغات خریداری و نگهداری می‌شوند.


وی در خصوص سرانه فضای سبز در شهر تهران نیز گفت: در طرح جامع، سرانه فضای سبز عمومی حداقل ۱۰ مترمربع است و بر اساس طرح سازمان ملل در تهران سرانه فضای سبز عمومی باید برای هر نفر ۱۵ مترمربع باشد که این میزان در حال حاضر 16/25 مترمربع است.


مختاری در خصوص کمربند سبز تهران نیز گفت: کمربند سبز تهران ۵۰ هزار هکتار است و در نوزدهم اسفند ماه یک هزار و 250 هکتار از کمربند سبز تهران در دامنه‌های جنوبی البرز افتتاح خواهد شد.


مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه در خصوص وضعیت آبیاری فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: در تلاش هستیم تا تمام پروژه‌های فضای سبز شهر تهران از پساب تسویه‌شده آبیاری شود، چون ما معتقدیم به‌منظور جلوگیری از فرونشست زمین نباید از آب‌های زیرزمینی استفاده کرد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر فضای سبز شهر تهران از آب خام قنوات استفاده می‌کند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ برای آبیاری کل فضای سبز تهران از پساب تسویه شده استفاده شود.


مختاری در پایان ضمن اشاره به ۶۵۰ قطعه باغ شناسایی شده بالای ۵ هزار متر در تهران و عدم کاشت درخت بر روی دامنه کوه نیز گفت: کاشت گونه‌های گیاهی طبق توپوگرافی خاک است و هر کاشتی طبق بررسی‌ها صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته