دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری اتحادیه طلا و جواهر مطرح شد؛

کاهش عجیب تقاضا برای مصنوعات طلا و جواهر/ سامانه معاملات طلا راه‌اندازی می‌شود

محمد ولی: در حال حاضر تقاضا برای طلای خام و سکه وجود دارد و تقاضا برای خرید طلای ساخته شده در رکود عجیبی به سر می‌برد که به دلیل جوی ایجاد شده در بازار است.
کد خبر : 498159
_MID0048.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صبح امروز نشست در محل این اتحادیه برگزار شد. آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این نشست درباره وضعیت بازار طلا گفت: در حال حاضر تقاضا برای طلای خام و سکه وجود دارد و تقاضا برای خرید طلای ساخته شده در رکود عجیبی به سر می‌برد که به دلیل جوی ایجاد شده در بازار است.


وی افزود: طلای آبشده به درد کسی نمی‌خورد مگر اینکه این طلا در فرآیند صنعت طلا به طلای ساخته شده تبدیل شود. از مردم می‌خواهم در بازار طلای آبشده وارد نشوند چون تخصص و اطلاعات فنی این حوزه از بازار را ندارند. درصد تقاضا برای مصنوعات طلا و جواهر بسیار اندک است و تقاضا برای آبشده بسیار بالا رفته است.


ابراهیم کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز درباره هزینه‌های خرید طلا و جواهر توسط مردم گفت: در موضوع هزینه‌های جانبی فروش طلا هدف ما این است که هزینه‌های جانبی را کاهش بدهیم تا قیمت تمام شده کاهش پیدا کند و در نتیجه مصرف طلا در کشور افزایش یابد. دادوستد طلای آب شده هیچ آورده‌ای اقتصادی برای کشور ندارد که تنها دپو طلای خام در خانه‌ها است. هدف ما از کاهش هزینه‌های فروش طلا کاهش هزینه‌ها خرید و حفظ سرمایه مردم در مصنوعات طلا و در نتیجه افزایش مصرف طلا است.


وی ادامه داد: تا پایان امسال قرار است کلیه معاملات طلا از طریق نرم افزاری که اعلام کردیم به صورت سیستمی ثبت شود تا کلیه معاملات به صورت کامل و شفاف رصد شود این موضوع موجب افزایش امنیت خاطر و امنیت فکری فعالان بازار می‌شود. معاملات فضای مجازی نیز قرار است توسط تیمی متشکل از اعضای اتحادیه و متخصصین حوزه آی تی رصد شود و از طریق قوه قضائیه و سایر ارگان‌های نظارتی بر آن‌ها نظارت شود.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت سکه قیمت طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته