دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1399 - 12:00
شهردار منطقه 22 تهران:

آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز غرب تهران 34 میلیون متر مکعب است

شهردار منطقه 22 تهران گفت: آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز غرب تهران 34 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر 22 میلیون متر مکعب آن تأمین می‌شود.
کد خبر : 498113
IMG14052156.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی نوذرپور در مراسم امضای تفاهم میان شهرداری تهران و شرکت و آب و فاضلاب در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب خرگوش‌دره در منطقه ۲۲ که پیش از ظهر امروز در محل شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مدیریت آب و آبیاری فضای سبز منطقه 22 با پساب نخستین بار در سال 90 مطرح شد که به‌دلیل مشکل در اجرا متوقف شد تا این‌که در سال 95 مجدداً مصوبه شورای شهررا دریافت کرد ولی نهایتاً در این دوره مدیریت شهری به آن پرداخته شد.


وی با بیان این‌که موضوع فاضلاب منطقه 22 در سند ملی آسیب‌شناسی فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در ارتباط با بحث مدیریت آب وزارت نیرو مکلف شده تا با ایجاد تأسیسات محلی فاضلاب خام را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.


شهردار منطقه 22 تهران اذعان کرد: منطقه 22، 3 هزار هکتار فضای سبز موجود دارد که در افق 30 ساله و تحقق طرح تفصیلی این میزان به 3 میلیون و 250 هکتار خواهد رسید.


نوذرپور با اشاره به این مطلب که نیمی از فضای سبز منطقه 22 مورد استفاده عموم است که این موضوع بیانگر آن است که اهمیت منطقه نه فقط برای منطقه بلکه برای کل تهران است، عنوان کرد: سرانه فضای سبز برای جمعیت 200 هزار نفری منطقه، 16 متر است که این میزان در شهر تهران 14 و در کل کشور 12 متر است.


وی در ارتباط با میزان آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز منطقه 22 گفت: 22 میلیون متر مکعب آب از آب و فاضلاب و چاه‌ها استحصال می‌شود در حالی‌که نیاز منطقه 34 میلیون متر مکعب است.


شهردار منطقه 22 تهران با بیان این‌که در افق 30 ساله میزان آب مورد نیاز منطقه به  50 میلیون متر مکعب خواهد بود که این میزان را نمی‌توان از آب شرب استفاده کرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد تا وزارت نیرو آب‌های نامتعارف تصفیه شده از فاضلاب را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.


نوذرپور در ارتباط با جزئیات تفاهم‌نامه شهرداری منطقه 22 با شرکت آب و فاضلاب، افزود: مقرر شده در 4 سال شبکه فاضلاب به طول 44 کیلومتر ایجاد شود و آب و فاضلاب 25 سال اجازه بهره‌برداری از آن را دارد که در این مدت سالی 10 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده رایگان را در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز در اختیار منطقه قرار خواهد داد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته