دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1398 - 12:00
شهردار منطقه 22 تهران خبر داد؛

افزایش 6 متری سرانه‌های خدماتی شهرداری منطقه 22/ سگ‌های ولگرد صاحب زمین اختصاصی می‌شوند

شهردار منطقه 22 تهران گفت: با افتتاح 55 پروژه شهری در منطقه، ۶ متر به سرانه‌های خدماتی افزوده شد.
کد خبر : 472023
first.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی نوذرپور امروز صبح در آئین افتتاح ۵۵ پروژه شهری شهرداری منطقه ۲۲ پایتخت که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.


وی با بیان این‌که به‌طورکلی ۹۱ پروژه شهری در ۲ سال و نیم گذشته در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است، افزود:  منطقه 22 شهرداری تهران در بخش شهری ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار وسعت دارد و با احتساب حریم آن سرجمع ۲۴ هزار هکتار وسعت دارد.


شهردار منطقه 22 شهرداری تهران ادامه داد: امروز ۵۵ پروژه افتتاح می‌شود که در 6 محور معابر، زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری تفکیک می‌شود. یک میلیون متر مربع حجم پروژه‌‌های اجرا شده است که باعث می‌شود ۶ متر به سرانه‌های خدماتی منطقه افزوده شود.


نوذرپور تصریح کرد: مجموعاً ۶۲۰ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه‌ها صرف شده که حدود ۲۰ میلیارد آن را بخش خصوصی تأمین کرده است.


وی با بیان این‌که امسال پیش‌بینی می‌کنیم که جمعیت این منطقه به ۲۰۰ هزار نفر برسد، در ارتباط با بخشی از دارایی‌های  منطقه 22 شهرداری تهران عنوان کرد: ورزشگاه آزادی، دو بوستان جنگلی، دریاچه خلیج فارس، دو رودخانه و مجموعه‌های تجاری مختلف از دارایی‌های این منطقه محسوب می‌شود.


شهردار منطقه 22 تهران افزود: این منطقه از سه دهه پیش در کنار محدوده تهران شکل گرفته و ابتدا در کنار رود دره کن جمعیت ساکن شده است و از سال ۶۵ شکل‌گیری منطقه آغاز شده است.شهردار منطقه ۲۲ تهران افزود: سال ۷۸ بعد از تصویب طرح تفصیلی مدیریت شهری منطقه ۲۲ آغاز می شود و این منطقه دو بافت قدیمی و جدید دارد.


نوذرپور افزود: بافت قدیمی مسکونی بوده و سطح زندگی مناسبی در آن جریان دارد اما در بافت جدید، ساخت و سازهای اواخر دهه هشتاد را شاهد هستیم که در آن با فعالیت انبوه‌سازان با کاهش سرانه‌های خدماتی مواجه شده‌ایم.


وی افزود: ساخت بازار میوه و تره بار، دهکده مهربانی، سایت چیپر(تولید چیپس رنگی از سرشاخه های درختان) نیروگاه خورشیدی، پایانه تاکسیرانی و ساخت ۷ معبر عمومی از جمله اقدامات این منطقه بوده است.


شهردار منطقه ۲۲ در خصوص پایانه تاکسیرانی میدان المپیک و تأثیر آن در کاهش ترافیک آن منطقه نیز گفت: این پایانه یک هزار و 400 متر وسعت دارد و ظرفیت پذیرش بیش از ۶۰ تاکسی را دارد.


نوذرپور در ارتباط با منطقه نگهداری سگ‌های بلاصاحب در این منطقه نیز افزود: دهکده مهربانی مخصوص نگهداری سگ‌های بلاصاحب است که ۱۷ هزار متر مربع وسعت داشته و قرار است بیش از هزار سگ بلاصاحب نگهداری شوند.


وی در خصوص انتصابات مدیریتی زنان در منطقه ۲۲ نیز خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری درصد انتصاب بانوان به عنوان مدیر از ۹ به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و امروز ۱۸ مدیر زن در این منطقه خدمت می کنند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته