دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1399 - 12:46
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

وضعیت پسماند در تهران مناسب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت پسماند در تهران مناسب نیست و به جهت زیست محیطی مخازن زباله ما که روباز است مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.
کد خبر : 495895
5386730.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در مراسم رونمايی از سامانه صورت وضعيت الكترونيكی، اپليكيشن جمع آوری پسماند خشک و آغاز اجرای طرح كاپ که امروز در محل شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهر هوشمند از ابتدای دوره پنجم شورای شهر مطرح شده که در سامانه تهران من به طرح کاپ، اپلیکیشن پسماند خشک و سامانه صورت وضعیت الکترونیکی رسیده‌ایم.
وی با بیان این‌که اجرای این طرح موضوع داخلی شهرداری است و ربطی به مردم ندارد، گفت: عملیاتی که در حال انجام است در امر داده‌های پسماند و صورت وضعیت و پرداخت مؤثرتر در مدیریت پسماند است و این نرم افزار گامی در حد یک نیت است که بتواند وضعیت پسماند را تعیین و تکلیف کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وضعیت پسماند در تهران مناسب نیست و به جهت زیست محیطی مخازن زباله ما که روباز است مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.


هاشمی ادامه داد: مهمترین نقطه ضعف مخازن رو باز ایجاد تعفن و بوی بد، ایجاد مافیای زباله برای استفاده از زباله‌های خشک و همچنین بهره‌کشی استفاده از کودکان کار برای سود بیشتر در فرایند مدیریت پسماند است.


وی با اشاره به این مطلب که مشخص نیست که طرح کاپ یعنی کاهش پسماند یا کاهش دفن پسماند، افزود: در طرح‌هایی همچون کاپ باید بدانیم نظام جامع پسماند باید در ابتدا موضوع کاهش تولید پسماند را دنبال کند و پس از آن به کاهش دفن زباله پرداخت که در این زمینه بحث تفکیک از مبدا و تبدیل این پسماند به انرژی مطرح می‌شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که در کاپ می‌بایست خط قرمزهایی را تعریف کنیم تا چنین طرح‌هایی به نتیجه برسد، گفت: حاکم بودن رقابت و جلوگیری از رانت در مباحث نرم افزاری و اجرای آن نباید مافیایی جدیدی را در کاپ در برابر مافیای قدیم شکل دهد.


هاشمی جسارت و ریسک پذیری در اقدامات اجرایی را از دیگر خط قرمزهای اجرای طرح کاپ دانست که می‌تواند علی‌رغم کمبود منابع، نگرانی از عدم موفقیت و واکنش‌های مافیایی آن را به موفقیت برساند


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته