دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1399 - 18:53
جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا:

بسته تحریمی جدید علیه ایران ارائه خواهد شد

جمهوری‌خواهان کنگره هفته جاری بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران را ارائه خواهند داد که هدف این اقدام متوقف کردن تأمین مالی تروریسم جهانی از سوی ایران است .
کد خبر : 494586

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «فری بیکن»، جمهوری‌خواهان کنگره هفته جاری بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران را ارائه خواهند داد که هدف این اقدام متوقف کردن تأمین مالی تروریسم جهانی از سوی ایران است (!).


این رسانه آمریکایی مدعی شده است بر اساس رونوشتی که از طرح جمهوری‌خواهان به دستش رسیده از این موضوع باخبر شده است.


به نوشته فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان آمریکا چهارشنبه این طرح قانونی جامع را علیه آنچه آن را رژیم‌های متخاصم می‌نامد -از جمله روسیه، چین و ایران- ارائه خواهد کرد. این طرح پیشنهادی سیاسی شامل بیش از ۱۴۰ اقدام جدید است تا بار دیگر رهبری حزب جمهوری‌خواه را در زمینه سیاست خارجی آمریکا نشان دهد.


فری بیکن در ادامه نوشت: مایک جانسون، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته مطالعات این حزب، در خصوص بخش ایران در این طرح قانونی گفت این طرح شامل سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تا کنون علیه ایران اعمال شده است. این طرح موجب گسترش کارزار فشار حداکثری «دولت ترامپ می‌شود و سبب حذف سیاست‌های متعدد متعارض خواهد شد. همان سیاست‌هایی که می‌گویند موجب زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای از زمان خروج دولت آمریکا از آن در سال ۲۰۱۸ شده است.»


این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: «در میان سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بخش‌هایی هم وجود دارد که مورد چشم‌پوشی قرار گرفته است، از جمله آنکه تهران اجازه دارد به عراق برق بفروشد که این موضوع زمینه را برای حضور ایران در عراق بیشتر فراهم می‌کند. بر اساس طرح جدید جمهوری‌خواهان، دولت دیگر بدون اجازه کنگره قادر نخواهد بود تحریم‌هایی را لغو و یا معافیت‌هایی را اعلام کند. در این طرح همچنین اقداماتی بی‌سابقه علیه گروه‌های نظامی که در عراق فعال هستند، در نظر گرفته شده است». جانسون در این خصوص گفت «جمهوریخواهان نگران آن هستند که باید در زمینه سیاست تحریم‌های ایران هماهنگی وجود داشته باشد».


فری بیکن نوشت: با به پایان رسیدن تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، جمهوری‌خواهان افراطی و متحدانشان در دولت آمریکا بهترین راهکار را برای جلوگیری از فروش تسلیحات روسیه و چین به تهران بازگرداندن تحریم‌های برجام می‌دانند.


کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان کنگره برای اطمینان از امکان بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران این لایحه جدید را ارائه می‌کند تا به دولت این اختیار را بدهد که از نفوذش در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کند و مطمئن شود که تحریم‌های بین‌المللی دوباره اعمال خواهند شد.


به نوشته فری بیکن، بنابراین طرح قانونی جدید اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تمدید نشود، کنگره می‌تواند نقش عمده‌ای در طراحی تحریم‌های جدید در زمینه فروش تسلیحات به تهران ایفا کند. این اقدام شامل «تحریم‌های جدید علیه صنایع تسلیحاتی کشور‌هایی که به ایران تسلیحات می‌فروشند، مانند روسیه و چین و بانک‌های تسهیل‌کننده فروش تسلیحات به ایران و شرکت‌های حمل‌ونقل این تسلیحات» خواهد بود.


بر اساس طرح قانونی جدید جمهوری‌خواهان، تحریم‌های دیگری که به آن‌ها پرداخته شده است تحریم صنایع پتروشیمی و خودرویی و بخش‌های مالی ایران است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته