دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1399 - 14:21
مدیرکل محیط زیست استان همدان:

استان همدان در موضوع تفکیک از مبدأ پسماند در آغاز راه است

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: این استان در بحث تفکیک از مبدأ پسماند در ابتدای راه بوده و تنها اقدام مهم در این راستا تفکیک مراکز دفن پسماندهای عادی و بیمارستانی است.
کد خبر : 494070
6855246_295.jpg

محسن جعفری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت بیمارستان‌ها و مدیریت پسماندهای آنان در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بیمارستان‌هایی که در استان متولی رسیدگی به امور بیماران کرونایی بودند محدود بود و همه آنها نیز دارای دستگاه اتوکلاو هستند.


وی ادامه داد: البته در زمان‌هایی برخی از این بیمارستان‌ها دستگاه‌ اتوکلاوشان با مشکل مواجه می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده این مراکز درمانی پسماندهای خود را تا زمان راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های بی‌خطرساز نگه می‌داشتند.


مدیرکل محیط زیست استان همدان در ارتباط با این‌که با شیوع کرونا هیچ‌گونه تفکیک از مبدأ صورت نگرفته که این موضوع باعث افزایش حجم زباله‌ها در مراکز دفن می‌شد، گفت: متأسفانه چالش اساسی ما در استان این است که در بحث تفکیک از مبدأ ما در آغاز راه هستیم و تنها اقدام مهم در این راستا تفکیک سایت‌های دفن زباله‌های عادی و بیمارستانی است.


جعفری‌نژاد اذعان کرد: ما در استان همدان هم در قالب سازمان حفاظت محیط زیست و هم کارگروه مدیریت پسماند استان به‌طور مستمر پیگیر پایش بیمارستان‌ها هستیم و هرگونه اختلال در فعالیت‌های آنها پایش می‌شود.


وی در ادامه دغدغه اصلی محیط زیستی استان همدان را در موضوع آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان دانست و افزود: ما در استان تراکم جنگلی نداریم و همین موضوع بیانگر اهمیت این منابع محدود است و برای حفظ آن نیازمند همفکری نهادهای دولتی، نظامی و مردمی هستیم.


مدیرکل محیط زیست استان همدان افزود: ظرفیت ما در مدیریت آتش محدود است و می‌بایست به این موضوع توجه داشته باشیم که در صورت بروز بحران‌هایی از این دست به چه میزان آسیب‌پذیر خواهیم بود.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته