دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1398 - 10:58
مدیرکل محیط زیست استان همدان:

مناطق تحت مدیریت محیط زیست همدان کمتر از نُرم بین‌المللی است

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در مقایسه با نُرم بین‌المللی پایین است و این موضوع حساسیت بحث حفاظتی را بالا می‌برد و احتمال جزیره‌ای شدن مناطق تحت حفاظت را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 468057
01iran-khartouran.jpg

محسن جعفری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت مدیریت پسماند در استان عنوان کرد: وضعیت مدیریت پسماند در استان همدان شبیه کل کشور است ولی اخیراً اتفاق خوبی در استان رخ داده که براساس آن به‌دنبال منطقه‌ای کردن پسماند هستیم.


وی با اشاره به این مطلب که برنامه احداث 3 سایت مجزا در شمال و جنوب استان در دست بررسی است، گفت: دو منطقه به‌عنوان مناطق اصلی و یک منطقه به‌عنوان جایگزین در نظرگرفته شده است.


مدیرکل محیط زیست استان همدان از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه‌ای شدن مدیریت پسماند در استان را کاهش محدوده آلودگی دانست و افزود: مطالعات دو فاز این منطقه انجام شده و برای سال آینده فرآیند احداث آن در دستور کار قرار خواهد گرفت. 


جعفری‌نژاد در ارتباط با وضعیت پسماندهای بیمارستانی استان همدان نیز گفت: اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی دارای سایت اتوکلاو بوده و فرآیند بی‌خطرسازی را مطابق با استاندارد انجام می‌دهند. بیشتر تلاش ما در این حوزه مربوط به مدیریت پسماند در مراکز درمانی خصوصی و مطب‌ها است که این موضوع نیز با همکاری شهرداری در در دست پیگیری است.


وی در یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محیط زیست استان را پایین بودن مناطق تحت مدیریت در مقایسه با نُرم بین‌المللی عنوان کرد و گفت: پایین بودن سطح مناطق تحت مدیریت حساسیت بحث حفاظتی را بالا می‌برد و احتمال جزیره‌ای شدن مناطق تحت حفاظت را افزایش می‌دهد به‌ همین دلیل به‌دنبال آن هستیم تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین همچون دوربین‌های مداربسته و پهپاد در راستای انجام وظایفمان اقدامات مؤثر را به انجام برسانیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته