دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1399 - 08:58
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد؛

آموزش و پرورش استثنایی به‌صورت مجازی ادامه دارد/ تولید 1053 اثر آموزشی برای دانش آموزان با شرایط خاص در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه تا کنون یک‌هزار و 53 اثر از استان‌ها دریافت شده است.
کد خبر : 492417
1399022113101789920361134.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی در مورد تعداد آثار ارسالی برای تداوم آموزش مجازی این سازمان گفت: از یک‌هزار و 53 اثر ارسالی  استان های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان ها پیشتاز هستند.


وی افزود: استان های کرمان، شهرستان های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان های فعال در این عرصه هستند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: از بین۱۰۵۳ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش آموزان ‌طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی می باشد.


وی با اشاره به استان های ارسال کننده آثار بیان کرد: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استان های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده اند.


حسینی گفت: در حوزه دانش آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی، در موضوع دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان های تهران و خوزستان، در حوزه دانش آموزان کم توان ذهنی استان های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده اند.


وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار اظهار داشت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌فراهم شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در ایام کرونا اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی  ساری و جاری است.


وی افزود: ارسال بسته های آموزشی جهت دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه های آموزش مجازی، آموزش های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت های این ایام می باشد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته