آموزش و پرورش استثنایی بهصورت مجازی ادامه دارد/ تولید 1053 اثر آموزشی برای دانش آموزان با شرایط خاص در کشور
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی در مورد تعداد آثار ارسالی برای تداوم آموزش مجازی این سازمان گفت: از یکهزار و 53 اثر ارسالی استان های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان ها پیشتاز هستند.
وی افزود: استان های کرمان، شهرستان های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان های فعال در این عرصه هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: از بین۱۰۵۳ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش آموزان طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی می باشد.
وی با اشاره به استان های ارسال کننده آثار بیان کرد: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استان های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده اند.
حسینی گفت: در حوزه دانش آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی، در موضوع دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان های تهران و خوزستان، در حوزه دانش آموزان کم توان ذهنی استان های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده اند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار اظهار داشت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در ایام کرونا اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی ساری و جاری است.
وی افزود: ارسال بسته های آموزشی جهت دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه های آموزش مجازی، آموزش های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت های این ایام می باشد.
انتهای پیام/4145
انتهای پیام/