دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 14:51

جلد چهاردهم «یادداشت‌های استاد مطهری» منتشر شد

جلد 14 یادداشت‌های استاد مطهری مشتمل بر شش دفتر یادداشت از استاد شهید آیت‌الله مطهری و حاوی مطالب متنوع و جذاب منتشر شد.
کد خبر : 48903

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، «دفاتر یادداشت» استاد مطهری که به دنبال یادداشت‌های الفبایی (7 جلد) و موضوعی (5 جلد) در حال انتشار است، عمدتا مربوط به ایام جوانی و دوران طلبگی ایشان است. این دفاتر به دلیل تنوع و جذابیت موضوعات آن مورد استقبال قشر تحصیلکرده دانشگاهی و حوزوی قرار گرفته است و با توجه به حجم مطالب باقیمانده به نظر می‌رسد که تا جلد 16 ادامه داشته باشد.


شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری از عموم علاقه‌مندان به آثار آن شهید درخواست می‌کند نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص انتشار این یادداشت‌ها به این شورا ارائه نمایند.


به عنوان نمونه‌ای از مطالب جلد چهاردهم یادداشت‌های استاد مطهری مطلب ذیل از صفحه 215 و 216 این کتاب نقل می‌شود:


«امر به معروف و نهی از منکر باید به صورتی واقع شود که طرف به سوی معروف و ترک منکر تشویق شود، باید با نرمی و لطف و مهربانی صورت گیرد، باید عواطف طرف مجروح نشود و در او تولید عصبانیت و حس انتقام نسبت به شخص آمر و ناهی نشود، بلکه در او حس احترام و محبتی پیدا شود، نظیر احترامی که انسان به هر نجات‌دهنده‌ای از قبیل طبیب و غیره پیدا می‌کند. لهذا از طرق عالیِ‌ امر به معروف و نهی از منکر این است که به طریق غیرمستقیم صورت بگیرد که طرف نفهمد توجه به او بوده، و این است که امروز در ضمن قصه و نمایش نقاط ضعف جامعه را نشان می‌دهند و از قدیم هم استفاده از قصه و تاریخ برای ارشاد جامعه معمول بوده است. قرآن کریم هم این طریق را به نحو احسن عمل کرده است. داستان حسنین و پیرمردی که وضو می‌ساخت، از نوع ارشاد غیرمستقیم است. عمل کردن هم ارشاد غیرمستقیم است.»


این کتاب در 468 صفحه در قطع وزیری و به صورت زرکوب با قیمت 23000 تومان توسط انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) منتشر شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهید مطهری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب