دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1399 - 16:58
قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با آنا:

چهارشنبه هفته آینده جلسه اختتامیه مجلس است/ طرح اصلاح قوانین مرتبط با انتخابات به مجلس بعد می‌رود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعاده طرح اصلاح قوانین مرتبط با انتخابات از شورای نگهبان به مجلس گفت: بررسی این طرح عملاً به مجلس دهم نمی‌رسد.
کد خبر : 488843
139505041255114388209684.jpg

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به بازگشت طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات از شورای نگهبان به مجلس اظهار کرد: طبق قانون طرح‌های اعاده شده از شورای نگهبان برای بررسی و رفع ایراد به کمیسیون‌های تخصصی می‌روند.


وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی فشردگی برنامه دارد، افزود: نمایندگان فقط تا چهارشنبه جلسه علنی دارند. آخرین چهارشنبه هم به تشریفات اختتامیه می‌گذرد، بنابراین طرح اصلاح قانون انتخابات عملاً به مجلس دهم نمی‌رسد و باید در مجلس یازدهم پیگیری شود.


به گزارش آنا؛ عباسعلی کدخدایی گفت: طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور دارای ایراد‌ها و ابهامات متعدد است و  فرایند نظارتی پیش‌بینی شده به موجب این مصوبه از ابعاد مختلف دارای ابهام شناخته شد.


سخنگوی شورای نگهبان  تأکید کرد: نسبت نحوه رسیدگی به اعتراض داوطلبان و تکالیف مراجع نظارتی مربوط در این مصوبه را با تکالیف مندرج در قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف که سال ۷۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، از ابهامات این طرح دانست.


کدخدایی خاطرنشان کرد: این طرح همچنین از حیث نسبت ترتیبات اجرایی مقرر با قوانین موجود انتخاباتی دارای ابهام شناخته شد که طبعاً پس از اصلاح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان درباره آن اظهار نظر می‌کند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس دهم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته