دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1399 - 11:02

رمان عاشقانه «پی‌یر و لوسی» به پله چهارم چاپ رسید

رمان «پی‌یر و لوسی» نوشته رومن رولان از سوی انتشارات نشر نو به چاپ چهارم رسید.
کد خبر : 488439
326262.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، رمان «پی‌یر و لوسی» نوشته رومن رولان با ترجمه مینو مشیری توسط انتشارات نشر نو به چاپ چهارم رسیده است. چاپ اول این کتاب که یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه ادبیات داستانی معاصر» انتشارات نشر نو است، در سال 1393 منتشر شد.


رومن رولان، نویسنده فرانسوی علاوه بر نوشتن رمان، نمایشنامه، مقاله، زندگینامه، تحقیق درباره هنر و نوشته‌هایی درباره موسیقی شناسی نیز در کارنامه ادبی و هنری خود دارد. او متولد سال ۱۸۶۶ میلادی در شهر کلامسی فرانسه بوده و کار نویسندگی را از سال ۱۹۱۲ به طور تمام وقت دنبال کرد.


ویژگی تمام نوشته‌های رولان، صلح طلبی و انسان گرایی است. «ژان کریستف»، «جان شیفته»، «پی‌یر و لوسی» و «کولا برونیون» رمان‌هایی هستند که رولان منتشر کرده است. او در سال ۱۹۱۵ به خاطر فعالیت‌های ادبی خود برنده جایزه نوبل ادبیات شد. رولان در سال ۱۹۳۵ با دعوت ماکسیم گورکی به مسکو رفته و با استالین دیدار کرد. رولان سعی داشت در این سفر به عنوان سفیر اندیشمندان فرانسه در شوروی رفتار کند و علی رغم تمایل به اندیشه‌های مارکس، در بازگشت از شوروی علیه استالین و حکومت کمونیستی شوروی مقاله‌های زیادی نوشت.


موضوع «پی‌یر و لوسی» عشق بین دو جوان در سال‌های جنگ جهانی اول است. پی‌یر یک هملت مدرن و امروزی است؛ افسرده، ناامید و سرخورده از جهانی که در آن زندگی می‌کند. در حقیقت او جوان هجده ساله بورژوایی است که در دوران جنگ جهانی اول به خدمت سربازی فراخوانده شده است. کتاب «پی‌یر و لوسی» داستان عشق پرشور و پاک دو دلداده جوانی است که در آن آرمان‌های شفقت، صلح‌طلبی و انسان‌دوستی رولان، و آرزوی او در داشتن جهانی عاری از خشونت تجلی می‌یابد.


این کتاب، با وجود حجم کوچکش تجلی تمام باورهای رومن رولان است. او عقاید ضد جنگ خود را به زیبایی در قالب یک رمان عاشقانه مطرح می‌کند.


چاپ چهارم رمان کوتاه «پی‌یر و لوسی» در قطع رقعی و ۱۰۳ صفحه با قیمت 20 هزار تومان از سوی انتشارات نشر نو وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته