دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1399 - 11:28

رمان «وزارت درد» برای دومین بار راهی کتابفروشی‌ها شد

چاپ دوم رمان «وزارت درد» توسط انتشارات نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر : 482737
51448.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، رمان «وزارت درد» نوشته دوبراوکا اوگرشیچ به‌تازگی با ترجمه نسرین طباطبایی توسط انتشارات نشر نو به چاپ دوم رسیده است. نسخه اصلی این‌کتاب در سال ۲۰۰۸ توسط انتشارات تلگرام در لندن چاپ شده است.


«وزارت درد»، که منتقد گاردین آن را «رمانی استادانه و با طنزی تلخ» توصیف می‌کند، داستان رنج بشر در غوغای پس از جنگ است و داستان رانده‌شدگانی از وطن که نه راه پس دارند و نه راه پیش. در پی جنگ‌های بالکان در دهه ۱۹۹۰، تانیا لودسیچ و شاگردانش در تلاش برای دریافت اجازه اقامت از گروه ادبیات و زبان‌های اسلاوی در دانشگاه آمستردام سر در می‌آورند.


در آنجا تانیا باید ادبیات یوگسلاوی سابق را به یوگسلاوهای سابق درس بدهد. آنان، سرگردان در برزخ امن هلند، سعی می‌کنند نه‌فقط دخل و خرجشان را به هم برسانند، بلکه از این عالم بلاتکلیفی راه به جایی ببرند.


در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دوران، دوران انتقام‌جویی بی‌رحمانه ناشی از سیه‌روزی همگانی بود و مردم از هر که می‌توانستند، و اغلب از مردم بی‌گناه، انتقام می‌گرفتند. جنگ سرنوشت آدم‌ها را از بیخ‌وبن دگرگون می‌کرد».


«وزارت درد» ۶ بخش کلی دارد که پنج بخش ابتدایی‌اش ۳۱ فصل را در بر گرفته‌اند و بخش ششم هم، «سخن آخر» است.


چاپ دوم کتاب «وزارت درد» با ۳۲۰ صفحه و قیمت ۴۸ هزار تومان توسط انتشارات نشر نو راهی بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته