دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1399 - 13:48
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری تهران نمی‌تواند یک سوم درآمدهای برآوردشده در بودجه 99 را محقق کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده در کسب درآمد 7 هزار و 500 تومانی برای سه ماهه اول سال جاری، بعید به‌نظر می‌رسد شهرداری بتواند یک سوم درآمدهای برآوردشده در بودجه 99 را محقق کند.
کد خبر : 487251
social-10685111-0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با کلیات لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مدیریت شهری از همان ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ تاکنون در کنار کادر بهداشت و درمان بوده و تا زمانی که این بحران ادامه داشته باشد این همکاری ادامه دارد.


وی با اشاره به این مطلب که بر اساس اعلام بانک مرکزی ۸۷ درصد معاملات مسکن در فروردین امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: این شاخص نشان می‌دهد که با چه وضعیتی مواجه هستیم و مجموعه شهری برای تحقق بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی ماهیانه باید 2 هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بعید می‌دانم در سه ماهه اول سال جاری شهرداری به مرز این رقم برسد و برآورد می‌شود از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمتر از یک سوم درآمد برآورده شده، حاصل‌ شود.


رسولی با اشاره به این مطلب که لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در سه بخش تنظیم شده است، گفت: بخش اول این لایحه مربوط به ایفای مسئولیت اجتماعی حوزه مدیریت شهری است و باید گفت شورا و شهرداری تهران در باب مشارکت در امور خیرخواهانه با توجه به آسیب‌های جدی که متوجه مردم شده است که در صورت تصویب این لایحه این اجازه به شهردار تهران داده می‌شود که برای کاهش آلام مردم پایتخت در حد مقدورات کمک‌هایی داشته باشد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با با بخش دوم لایحه شهرداری عنوان کرد: این بخش مربوط به جوایز خوش حسابی است و با توجه به این‌که شهرداری به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه می‌کند و شهروندان از حیث توان پرداخت با مشکلاتی مواجه هستند که در صورت تصویب این لایحه این اجازه به شهرداری داده خواهد شد با اتخاذ تدابیر شورای شهر بین منابع و مصارف حد مقدور تعادل را برقرار کند.


وی با بیان این‌که بخش سوم لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونای شهر تهران مربوط به حوزه علمی شهرسازی و معماری است، اظهار کرد: همان‌گونه که می‌دانید  بخش مسکن به‌عنوان بخش پیشروان اقتصادی کشور در ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی و تشویق سایر بخش‌های تولیدی و خدماتی در صف مقدم است که با تصویب این لایحه به تحرک اقتصادی کمک خواهد کرد و بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را با این مکانیزم‌ و سازوکارهای تشویقی متوجه حوزه مسکن و ساخت و ساز شهری خواهد شد.


رسولی در پایان گفت: با تصویب این لایحه می‌توان از بحران کنونی عبور کرد. ماهانه برای اداره شهر و هزینه‌های جاری یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تمام تلاش‌های صورت‌ گرفته شده تنها ۹۰۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته