دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بطحائی:

مدیران مدارس فرماندهان خط مقدم آموزش و تعلیم و تربیت هستند

رئیس سازمان مراکز آموزش‌های عمومی و مهارتی سما گفت: مهره اصلی حرکت در مسیر کیفیت، مدیران مدارس به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش و تعلیم و تربیت هستند.
کد خبر : 487011
637237908611990067.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحائی معاون دانشگاه و رئیس سازمان مراکز آموزش‌های عمومی و مهارتی سما در جلسه «چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی مدارس سما در سال آتی» که با حضور مدیران مدارس سما سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان که فداکارانه برای تعلیم و تربیت فرزندان عزیز این سرزمین تلاش می‌کنند، تبریک گفت.


وی با اشاره به ضرورت ارتقا کیفیت مدارس سما، گفت: مهره اصلی حرکت در مسیر کیفیت، مدیران مدارس به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش و تعیلم و تربیت هستند و در صورتی که انگیزه لازم و کافی داشته و شرایط برای آنان فراهم باشد؛ می‌توانند کیفیت را به مطلوب ترین شکل ارتقا دهند.


رئیس سازمان مراکز آموزش‌های عمومی و مهارتی سما از مدیران حوزه ستادی و همکاران آموزشی به عنوان پشتیبان مدیران مدارس یاد کرد و کلید اصلی تحول را در دستان توانمند مدیران دانست و افزود: اگر مدیران مدارس از حیث مهارت‌ها و انگیزه‌های لازم به سطحی نرسند که تحول را رقم نزنند، تلاش سایرین در پشت خط مقدم بی‌فایده خواهد بود.


بطحائی با اشاره به نقش مهم و حیاتی مدیران مدارس به عنوان فرماندهان آموزشی، خطاب به آنان گفت: با توجه به شرایط بحرانی پیش رو ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، در مهرماه سال آینده، رقابت بین مدارس غیردولتی بیشتر از گذشته خواهد شد و ما باید با پررنگ کردن مزایای خود نسبت به سایر رقبا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.


در ادامه اسفندیار چهاربند مشاور علمی سازمان، با طرح موضوع مهم و ضروری حفظ تعامل و ارتباط مدرسه با اولیا، دانش آموزان و همکاران، خاطر نشان کرد: ارتباط‌گرایی یکی از جهت‌گیری‌های حیاتی مدارس است که از طریق مدیریت و سرمایه‌گذاری در خلق فرصت‌های تعامل و ارتباط با ذی‌نفعان به انتظارات و نیازهای آنان پاسخ می‌دهد.


ضرورت آموزش قابلیت و ابزارهای ارتباطی فضای مجازی به معلمان و مدیران باتوجه به تغییر شرایط مدرسه داری در دوران کرونا و پسا کرونا، یافتن ظرفیت‌های محلی، جلب اعتماد خانواده‌ها به عنوان شرط اصلی موفقیت، ضرورت طرح‌ریزی برنامه‌های تابستانی توسط مدیران هر مدرسه با توجه به شرایط بومی هر استان، توجه به راه‌اندازی واحدهای فضای مجازی در سما، ادامه جدی‌تر رصد و پایش عملکرد مدارس توسط حوزه ستادی، تعیین تکلیف مدارس زیان‌ده، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران مدارس چالش‌های حوزه‌های مالی و شهریه‌ای، منابع انسانی، آموزشی، مهارتی و آزمایشگاهی و ... ناشی از بحران کرونا را مطرح کردند.


برنامه‌های حوزه فرهنگی مدارس و آموزشکده‌ها توسط معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی و برنامه‌های مربوط به بازنگری امور مالی مدارس و نظام پرداخت مالی نیروی انسانی و تسویه حساب شهریه سال جاری توسط معاونت هماهنگی در این جلسه ارائه شد.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب