دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1399 - 13:05

آیا تضمین سلامتی داوطلبان می‌تواند باردیگر آزمون‌های سراسری را به تعویق بیندازد

وزیر بهداشت در توئیتی از احتمال تغییر آزمون‌های سراسری را به دلیل تضمین سلامتی داوطلبان خبر داد.
کد خبر : 486932
_S0K0948.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حالی‌که کمتر از یک ماه به اولین آزمون سراسری کشور یعنی آزمون دوره دکتری 99 باقی مانده، تعداد زیادی از داوطلبان این آزمون و آزمون دوره کارشناسی ارشد که دومین آزمون سراسری در ایام کرونایی است، می‌خواهند تاریخ این آزمون‌ها به تعویق بیفتد. 


بعد از اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که درخواست این داوطلبان را بررسی خواهد کرد، اکنون هم وزیر بهداشت توئیت زده که سلامتی داوطلبان از برگزاری به موقع آزمون‌های سراسری مهمتر است. 


سعید نمکی نوشت: لذا تلاش می‌کنیم با رعایت اصول و به دور از غوغاسالاری سودجویان، بهترین تاریخ ممکن از لحاظ رعایت سطح ایمنی برای حفاظت از داوطلبان را اعلام کنیم.


در این میان مکانیزم تغییر زمان برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش پیگیری خواهد شد که در این زمینه پیش از این سخنگوی این سازمان اعلام کرده بود که اگر ستاد ملی کرونا به این نتیجه برسد زمان برگزاری آزمون‌ها تغییر می‌کند و در شورای سنجش و پذیرش آزمون سراسری و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی این موضوع بررسی و تاریخ جدید اعلام می شود. 


براساس برنامه زمانی پیشبینی شده آزمون دوره دکتری 9 خردادماه و آزمون دوره کارشناسی ارشد در روزهای 22 و 23 خردادماه برگزار خواهد شد. آزمون دوره دکتری 177 هزار داوطلب و آزمون دوره کارشناسی ارشد 659 هزار داوطلب دارد.


البته قرار است سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون‌ها فاصله 1.6 را برای هر یک از داوطلبان در نظر گیرد و قبل از ورود به حوزه امتحانی اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده در اختیار آنها قرار دهد.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته