دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 14:09
نگاهداری خبر داد؛

آغاز طرح تعاون نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح تعاون برای ارتقای نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 486275
636935117111124342.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است تا دوره‌ای جدید برای نشریات علمی زیرمجموعه خود را رقم بزند. بر همین اساس برنامه‌ریزی برای نشریات فعال و غیرفعال دانشگاه به‌صورت جداگانه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: به‌دلیل شروع اپیدمی بیماری کووید-۱۹، اداره کل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی شیوه جدیدی را برای آموزش استانداردسازی و ارتقای مجلات دنبال می‌کند، به‌طوری‌که اقدامات لازم به مرور طی دستورالعمل‌هایی تهیه و در اختیار مجلات قرار می‌گیرد و به‌زودی مجموعه‌ای نیز با عنوان راهنمای نمایه‌سازی و استانداردسازی مجلات تنظیم و منتشر خواهد شد.
معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح تعاون نشریات را برای مجلات غیرفعال خواهیم داشت، گفت: در آذرماه سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها طی نامه شماره ۵۴۲۱۱ اعلام شد که بر اساس ارزیابی نشریات برنامه‌های ارتقا و فعال‌سازی خود را اعلام کنند، نشریاتی که برنامه‌ای برای ارتقا و فعال‌سازی نداشته‌اند به سایر واحدهای متقاضی که شرایط آئین‌نامه‌ای برای هدایت مجله را دارند، ابتدا به مدت یک‌سال و سپس به صورت دائم واگذار خواهند شد
نگاهداری خاطرنشان کرد: نخستین نشریه در این طرح مجله شیمی آلی واحد ساوه است که واحد یزد به‌عنوان واحد معین برای آن انتخاب شده است. همچنین نشریاتی که از تاریخ صدور مجوز ۶ ماه گذشته و موفق به انتشار نشده‌اند در این طرح با پایش و لغو مجوز روبرو خواهند شد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته