دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1399 - 14:09
نگاهداری در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۹۱ مقاله در موضوع تولید در ۴ سال اخیر پیشروترین دانشگاه کشور است

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با ۴۹۱ مقاله در چهار سال اخیر پیرامون موضوع تولید پیشروترین دانشگاه کشور در این زمینه بوده است.
کد خبر : 481585
IMG-20200407-WA0025.jpg

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۹۱ مقاله در چهار سال اخیر پیرامون موضوع تولید پیشروترین دانشگاه کشور در این زمینه بوده است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است و به‌تازگی در مسیر تبدیل شدن به کارگزار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، گام‌های مؤثری برداشته و این موضوع به‌راحتی با دنبال کردن منویات رهبر انقلاب و برون‌دادهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهود است.


معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با توجه به تعیین سیاست‌های کلی نظام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری در قالب نامگذاری سال‌های اخیر پیرامون موضوع‌های تولید، دانشگاه آزاد اسلامی پیشروترین دانشگاه کشور در این زمینه بوده است.


نگاهداری ادامه داد: طبق اطلاعات پایگاه استنادی جهان اسلام ISC در چهار سال اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۹۱ عنوان مقاله در زمینه تولید مقام اول را بین دانشگاه‌های کشور دارد؛ دانشگاه تهران با ۲۲۶ مستند علمی، دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۷۵ مستند علمی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ۱۵۱ مستند علمی و دانشگاه تربیت مدرس با ۱۱۳ مستند علمی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد مستندات علمی کشور در باب تولید، در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ به‌طوری که تعداد آن‌ها از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به ترتیب برابر ۷۷۶، ۸۰۵، ۶۸۶، و ۳۲۸ بوده است، به همین دلیل، شایسته است در سال جهش تولید اساتید و محققان اهتمام جدی در ارتقای تولیدات علمی و کیفی خود در باب چالش‌ها و راهکارهای جهش تولید داشته باشند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته