دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1399 - 12:12
نگاهداری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

بسیج آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های صنعتی و مراکز تحقیقاتی برای تحقق جهش تولید

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و مراکز تحقیقاتی را برای تحقق جهش تولید بسیج خواهیم کرد.
کد خبر : 479243
636935117111124342.jpg

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا فرارسیدن سال نو و بهار پرطراوت را به همه هم‌وطنان ایرانی به‌ویژه همکاران و همراهان دانشگاه آزاد اسلامی و همه آن‌ها که در جهت تندرستی و بهروزی مردم و مبارزه با بیماری کرونا در تلاش هستند تبریک و شادباش گفت و سالی پر از نشاط و تعالی برای همگان آرزو کرد.


وی به مناسبت نام‌گذاری سال جدید به نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری برنامه‌ها و رویکردهای سال پیش رو با محوریت جهش تولید و محورهای علم و فناوری بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرد.


معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود پژوهش و تحقیق را سرچشمه تولید عنوان نمودند، تحقیق و تولید دانش‌بنیان و تمام ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را در قالب یک عزم ملی برای تحقق این شعار به پای کار خواهیم آورد.


مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ادامه داد: همان‌طور که رهبر فرزانه کشور تأکید داشتند باید جوری عمل کنیم که جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آورد. طبق فرمایش‌های ایشان لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخش‌های مختلف باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.


وی افزود: حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های منسجمی برای ایفای نقش در جهش تولید کشور تدوین و تا حدودی عملیاتی کرده است و در سال جدید به امید الهی کمک خواهیم کرد تولید در کشور به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.


رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی گفت: تمام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و مراکز تحقیقاتی را برای تحقق جهش تولید بسیج خواهیم کرد. البته مشکلاتی هم در راه دستیابی به جهش تولید از جمله ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه در گذشته مانع بزرگی بوده است و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی کانون‌های دانشگاه و صنعت و جامعه در راستای تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی قدم برداشته است. از سوی دیگر در حوزه فناوری و نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری اقدامات باارزشی در زمینه رونق تولید در سال گذشته صورت گرفته و در سال جدید برای دستیابی به جهش تولید راه را به میزان قابل‌توجهی هموار خواهد کرد.


نگاهداری در پایان افزود: خوشبختانه در حوزه پژوهش و تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته سعی کرده‌ایم کلیه پارامترهای تأثیرگذار در یک برنامه منسجم در راستای دستیابی به رونق تولید را در نظر گرفته و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. به امید خداوند و یاری همکاران و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند جوری عمل خواهیم کرد که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته